DSpace Institutional Repository of Vadym Hetman Kyiv National Economic University
 

iRKNEU >
Факультет управлiння персоналом, соціології та психології >
Кафедра педагогіки та психології >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir.kneu.edu.ua/handle/2010/17531

Название: Методика формування продуктивного стилю професійного спілкування майбутніх викладачів економіки
Другие названия: The Approach to the Effective Professional Communication Stylc Development for Futurc Teachcrs of Economics
Методика формирования продуктивного стиля профессионального общения будущих преподавателей экономики
Авторы: Дубовик (Оганесян), Світлана Миколаївна
Dubovik, Svitlana Mykhailivna
Дубовик, Светлана Николаевна
Ключевые слова: методика формування продуктивного стилю педагогічного спілкування
етапи
зміст
форми
методи навчання
тренінг «Стиль спикування викладача»
approach to the effective professional communication style development
phases
contenl
forms and methods of lraining
'Теасhеr’s communication style’ training
этапы
содержание
формы
методы обучения
тренинг «Стиль общения преподавателя»
Submit Date: 2016-05-16T07:26:15Z
Issue Date: 2015
Издатель: Запорізький Класичний приватний університет
Библиографическое описание: Дубовик С. М. Методика формування продуктивного стилю професійного спілкування майбутніх викладачів економіки / С. М. Дубовик // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах : зб. наук. пр. / Класич. приват. ун-т ; [редкол.: Т. І. Сущенко (голов. ред.) та ін.]. – Запоріжжя : КПУ, 2015. – Вип. 42. – С. 102–107.
Краткий осмотр (реферат): У статті описно методику формування продуктивного стилю професійного спілкування майбутніх викладачів економіки, а саме: етапи навчання, зміст, форми й методи. Запропоновано навчально-тематичний план тренінгу «Стиль спілкування викладача».
Тhis arlicle describes the approach tо the effective professional соmmunісаlіоn style development for future teachers of econoтics, і. е. : phases, conlenl, fornu and methods of training. Тhree phases of the subject communication style development that аге hased оn specific psychoiogical and pedagogical training аt the university of econonrics have bееn idenlifted. The substantive aspects of this тethodology аrе presented in the 'Тeachers' соmmunісаtіоn style’ communication training, updated content of the 'Psychology of activity and training managemeflt’ discipline and pedagogical practices. The 'Тeacher’s communication style’ training plan has bееn presented Expedient, in оur view, training methods have bееn selected, such as conventional (verbal, illustrative, practical, working with books and video) methods; enhancement of cognitive activity (problem-based lectwe, discussion, brainstorm. analysis of social and educational situations, modeling of professional activity setting and role рlау); cognilive learning encouragemenl (methods to persиade and prove oneself right, suggesl, overcome barriers, delegate, secure first posilive impression, launch communication 'assaиlt', etc.); control and self-control, as wеl1 as methods focused оn the establishment of special reflexive environment (Ability to solve and deal with real life situations, pedagogical challenges; share experiences; Q&A tіmе wеl1 as live discussions to see clearly real expected results as well as modes of interaction; tо seek some feedback from the group to bе аblе to compare it with your оwn interpretation ofthe situation or position in question).
В статье описывается методика формирования продуктивного стиля профессионального общения будущих преподавателей экономики, а именно: этапы, содержание, формы и методы обучения. Предложен учебно-тематический план тренинга «Стиль общения преподавателя».
URI: http://ir.kneu.edu.ua/handle/2010/17531
ISSN: 1991-5786
Appears in Collections:Кафедра педагогіки та психології

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Dubovik_102-107.pdf1,77 MBAdobe PDFView/Open

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback