DSpace Institutional Repository of Vadym Hetman Kyiv National Economic University
 

iRKNEU >
Факультет управлiння персоналом, соціології та психології >
Кафедра управління персоналом та економіки праці >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir.kneu.edu.ua/handle/2010/23552

Название: Якість професійно-технічної освіти в Україні: правові аспекти
Другие названия: Quality of Vocational Education in Ukraine: Legal Aspects
Качество профессионально-технического образования в Украине: правовые аспекты
Авторы: Щетініна, Людмила Валеріївна
Shchetinina, Lyudmyla
Щетинина, Людмила Валерьевна
Рудакова, Світлана Григорівна
Rudakova, Svetlana
Данилевич, Наталія Станіславівна
Danylevych, Nataliia S.
Данилевич, Наталия Станиславовна
Ключевые слова: Державний стандарт професійно-технічної освіти
компетентнісний підхід
робітнича професія
соціальне партнерство
State standard of vocational education
competence approach
working profession
social partnership
Государственный стандарт профессионально-технического образования
компетентностный подход
рабочая профессия
социальное партнерство
Submit Date: 2018-01-24T12:31:39Z
Issue Date: 2015
Издатель: Видавничий дім «ІНЖЕК»
Библиографическое описание: Щетініна Л. В. Якість професійно-технічної освіти в Україні: правові аспекти / Щетініна Л. В., Рудакова С. Г., Данилевич Н. С. // Бізнес Інформ. – 2015. – № 6. – C. 33–37.
Краткий осмотр (реферат): У статті проаналізовано зміст основних нормативних документів щодо відповідальності за якість професійно-технічної освіти та перевірки їх використання на практиці. Визначено, що однією з головних ознак професійного стандарту є участь роботодавців у визначенні вимог до компетентності робітника. Зазначено, що в Україні кваліфікаційні характеристики розробляє Міністерство соціальної політики. Така суперечність свідчить про невідпрацьованість розробки професійних стандартів або формальний підхід до цього процесу. Професійні стандарти мають відповідати по-перше, кваліфікаційним характеристикам професії; по-друге, вихідному рівню випускників. Запропоновано запровадити експертну оцінку якості документів з боку зацікавлених учасників – роботодавців, директорів навчальних закладів та учнів. Але найважливішу оцінку мають давати споживачі освітніх послуг – роботодавці. Також виправданим є проведення польових досліджень результативності використання правових документів.
The article analyzes the contents of basic normative documents regarding the responsibility for both quality of vocational education and control over their use in practice. It has been determined that one of the main features of a professional standard is participation of employers in determining the requirements to the competencies of workers. It has been specified that development of qualification characteristics in Ukraine is implemented by the Ministry of social policy. This means either unsatisfactory development of occupational standards or formalist approach to this process. Professional standards should comply, firstly, with the qualifying characteristics of profession and, secondly, with the original level of graduates. It has been suggested to inculcate expert estimating of documents' quality by efforts of concerned parties – employers, principals of educational institutions and students. The most important estimation should be given by consumers of educational services, i. e. by employers. Carrying out field studies of effectiveness in the use of legal instruments appears reasonable as well.
В статье проанализировано содержание основных нормативных документов в отношении ответственности за качество профессионально-технического образования и проверки их использования на практике. Определено, что одним из главных признаков профессионального стандарта является участие работодателей в определении требований к компетентности рабочего. Отмечено, что в Украине квалификационные характеристики разрабатывает Министерство социальной политики. Такое противоречие свидетельствует о некачественной разработке профессиональных стандартов или о формальном подходе к этому процессу. Профессиональные стандарты должны соответствовать, во-первых, квалификационным характеристикам профессии; во-вторых, исходному уровню выпускников. Предложено ввести экспертную оценку качества документов со стороны заинтересованных участников – работодателей, директоров учебных заведений и учащихся. Но самая главная оценка должна даваться со стороны потребителей образовательных услуг – работодателей. Также оправданным является проведение полевых исследований результативности использования правовых документов.
URI: http://ir.kneu.edu.ua/handle/2010/23552
ISSN: 2222-4459
Appears in Collections:Кафедра управління персоналом та економіки праці

Files in This Item:

File Description SizeFormat
33_37.pdf256,89 kBAdobe PDFView/Open

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback