Системний аналіз гедоністичних індексів цін для хмарних обчислень
View/
Open
Date
2020Author
Ващаєв, Сергій Сергійович
Vashchaiev, Serhii
Ващаев, Сергей Сергеевич
Камінський, Олег Євгенович
Kaminsky, Oleg
Каминский, Олег Евгеньевич
Metadata
Show full item recordAbstract
Вивчення хмарних сервісів як економічних явищ є актуальним,
тому що вони є вагомим ресурсом підвищення ефективності роботи
підприємств і організацій. Підприємствам доцільно розробляти економіко-математичні моделі для проведення оптимізації цін та обсягів продажу хмарних сервісів, зважаючи на додаткові обмеження, у тому числі
на особливості бізнес-процесів самого підприємства та на специфіку
конкретної галузі. Метою статті є системний аналіз проблем ціноутворення в парадигмі хмарних обчислень та визначення ключових характеристик для розрахунку гедоністичних індексів цін на хмарні сервіси. В
статті для побудови гедоністичних індексів ціни екземплярів хмарних
послуг були використані функціональні та нефункціональні атрибути
ціни. Під час аналізу даних були розглянуті варіативні показники для хмарного постачальника. Отримані результати було використано для
методів гедонічного ціноутворення, який передбачає виявлення залежності між ринковими цінами на хмарні продукти та їх об’єктивними характеристиками, що може бути виражено функцією. Важливість гедоністичного індексу цін полягає в тому, що він може бути використаний
для визначення запропонованих цін на базі комбінації характеристик, які
не були включені або були недоступні під час побудови самого індексу.
Моделювання ціноутворення для хмарних послуг, за допомогою гедоністичного підходу, спроможне надавати корисну інформацію не тільки
щодо цінової політики, але й щодо аспектів хмарного ринку, оскільки
представлені результати також дозволяють проводити порівняльний
аналіз різних хмарних провайдерів. Гедоністичні індекси цін є перспективним підходом, а використання нелінійних функціональних форм у формуванні гедоністичних індексів цін для підвищення точність індексу ціноутворення є об’єктом подальших досліджень.
The study of cloud services as economic phenomena is relevant,
since they are a significant resource for increasing the efficiency of enterprises
and organizations. It is advisable for enterprises to develop economic and
mathematical models for optimizing prices and sales of cloud services, taking
into account additional restrictions, including the specifics of the business
processes of the enterprise itself and the specifics of a particular industry. The
aim of the article is to systematically analyze the pricing problems in the cloud
computing paradigm and to determine the key characteristics for calculating
hedonic price indices for cloud services. In this article, functional and nonfunctional
price attributes were used to construct hedonic price indices for cloud
service instances. When analyzing the data, we looked at the variable metrics
for a cloud provider. The results were used for hedonic pricing methods, which
involves identifying the relationship between market prices for cloud products
and their objective characteristics, which can be expressed as a function. The
importance of the hedonic price index is that it can be used to determine
proposed prices based on a combination of characteristics that were not
included or were not available in the construction of the index itself. Modeling
pricing for cloud services, using a hedonic approach, can provide useful
information not only on pricing policy, but also on aspects of the cloud market,
since the results presented also allow comparative analysis of different cloud
providers. Hedonic price indices are a promising approach, and the use of
nonlinear functional forms in the formation of hedonic price indices to improve
the accuracy of the pricing index is an object of further research.