DSpace Institutional Repository of Vadym Hetman Kyiv National Economic University
 

iRKNEU >
Факультет економіки та управління (ФЕтаУ) >
Кафедра менеджменту >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir.kneu.edu.ua/handle/2010/631

Название: Ракурси інформаційної стратегії підприємства
Авторы: Омельяненко, Тетяна Володимирівна
Ключевые слова: стратегія підприємства
інформаційна стратегія
ракурс інформаційної стратегії
ресурсна стратегія
інноваційна стратегія
виробнича стратегія
стратегія інформаційного виробництва
strategy of the enterprise
information strategy
angles of information strategy
resource strategy
innovation strategy
production strategy
strategy of information production
стратегия предприятия
информационная стратегия
ракурс информационной стратегии
ресурсная стратегия
инновационная стратегия
производственная стратегия
стратегия информационного производства
Submit Date: 2011-10-17T08:18:08Z
Issue Date: 9-Feb-2010
Издатель: ДВНЗ "Київ. нац. екон. ун-т ім. Вадима Гетьмана"
Библиографическое описание: Омельяненко Т. В. Ракурси інформаційної стратегії підприємства / Т. В. Омельяненко // Вчені записки : зб. наук. пр. / Київ. нац. екон. ун-т ім. Вадима Гетьмана ; [редкол.: А. Ф. Павленко (відп. ред.) та ін.]. – Київ : КНЕУ, 2010. – Вип. 12. – С. 124–130.
Краткий осмотр (реферат): Показано, що змістове наповнення поняття «інформаційна стратегія» має розглядатися під різними кутами зору. Виокремлено ресурсний, інноваційний та виробничий ракурси інформаційної стратегії підприємства. Докладно охарактеризовано інформаційну стратегію як різновид виробничої стратегії підприємства. Визначено конфігурацію стратегії інформаційного виробництва та підґрунтя її успішної імплементації.
The article outlines that the concept of "information strategy" should be viewed from different points of view. The work highlights the resource, innovation and industrial perspectives of enterprise information strategy. A detailed characteristic of information strategy as a variety of industrial strategy is presented in the paper. The article defines the configuration and the basis for successful implementation of the strategy of information production.
Показано, что содержание понятия «информационная стратегия» следует рассматривать под различными углами зрения. Выделены ресурсный, инновационный и производственный ракурсы информационной стратегии предприятия. Представлена развернутая характеристика информационной стратегии как разновидности производственной стратегии предприятия. Определены конфигурация и основа успешной имплементации стратегии информационного производства.
URI: http://ir.kneu.edu.ua/handle/2010/631
Appears in Collections:Випуск № 12
Кафедра менеджменту

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Omelyanenko.pdf435,23 kBAdobe PDFView/Open

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback