Кафедра іноземних мов факультету маркетингу
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Кафедра іноземних мов факультету маркетингу by Author "Fursenko, T."
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Роль професійних об’єднань у системі моніторингу якості освітніх послуг у закладах вищої освіти Канади(Київський університет імені Бориса Грінченка, 2018) Фурсенко, Тетяна Миколаївна; Fursenko, T.; Фурсенко, Татьяна НиколаевнаСтаття присвячена аналізу перспективних напрямків модернізації функціонування університетської освіти на сучасному етапі, зокрема висвітленню ролі професійних об’єднань у системі моніторингу якості надання освітніх послуг закладами вищої освіти у Канаді. У розвідці представлено огляд основних шляхів співпраці професії та академічних установ. Досліджено особливості функціонування системи контролю якості вищої освіти в Канаді. Доведено, що канадська практика організації моніторингу є конструктивним підходом та відповідає сучасному соціальному замовленню, що його отримують університети, на підготовку кваліфікованих кадрів, котрі володіють достатнім набором знань та компетентностей, для того, щоб бути конкурентоспроможнім на ринку праці у ХХІ ст. The paper traces modern trends in higher education systems transformation in Europe. All the tendencies might be grouped under the same goal: universities should be the basis not only for making students well-educated. The main priorities have been shifted towards enhancing applied professionally oriented knowledge and skills and equipping students with the methodology for continuing professional development. The latter implies lots of self-study. The way to make these ideas come to fruition is to delegate the duties of establishing education standards and qualification requirements from national governmental structures to professional bodies at least to some extent. Professional organizations are obviously much more aware of what an aspiring worker has to be capable of in order to be a good representative of the profession. Despite such experience being new to the vast majority of specializations in most countries, the approach of academic programs being the subject to accreditation by professional bodies and the expansion of degree granting authority to professional institutions is well-established in Canada. Quality assurance procedures and standards here are multilayered. Apart from professional bodies, the system is also comprised of membership in Universities Canada, provincial governments and organizations, internal policies of universities. The hard evidence of effectiveness of combining academic and professional environment into a single whole is the fact that Canadian academic credentials are recognized internationally as the ones certifying quality. Besides, the approach to higher education quality assurance based on professional bodies acting as the main regulator that performs standard setting and approval function is considered to be the one contributing to equipment students with applied knowledge and skills fulfilling the real needs of the chosen occupation. Consequently, partnership between higher education institutions and professional bodies fully corresponds to the modern trends that are currently dominating in future specialists` professional training. Статья посвящена анализу перспективных направлений модернизации функционирования университетского образования на современном этапе, в частности освещению роли профессиональных объединений в системе мониторинга качества предоставления образовательных услуг высшими учебными заведениями. В исследовании представлено освещение основных путей сотрудничества профессии и академических учреждений. Проанализировано функционирования системы контроля качества высшего образования в Канаде. Доказано, что канадская практика организации мониторинга является конструктивным подходом и соответствует современному социальному заказу, который получают университеты, на подготовку квалифицированных кадров, владеющих достаточным набором знаний и компетентностей для того, чтобы быть конкурентоспособным на рынке труда в 21 веке.