Випуск № 46
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Випуск № 46 by Author "Kuznetsova, Nataliya"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Сучасний стан та перспективи розвитку креативних індустрій за умов пандемії covid-19(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2020) Кузнецова, Наталія Богданівна; Kuznetsova, Nataliya; Кузнецова, Наталия БогдановнаУ статті досліджено сучасний стан та можливі наслідки негативного впливу пандемії COVID-19 на розвиток креативних індустрій у глобальному масштабі та в Україні. Проаналізовано досвід різних країн світу у боротьбі з наслідками пандемії та використанні нових підходів до формування програм перезапуску національних економік і відновлення креативного сектору після кризи, зумовленої коронавірусом. На основі виявлених проблем, визначено основні фактори забезпечення посткризового відновлення та росту креативних індустрій у світі. The article touches upon the problem of developing creative sector of the economy under the conditions of COVID-19 on a global scale. It is proved that this sector is the most vulnerable among the other fields of economy and sensitive to the negative impact of the COVID-19 crisis. This sensitivity is due to the specific features of creative business. They include high proportions of small business and self-employed people; high level of innovative activity of creative enterprises, which must be constantly supported financially; market features of the formation of consumer demand and consumption of creative products; the scale of integration of creative economy with different sectors of the national economy, which causes a synergistic effect in case of crisis; high share of the intellectual component in the value of creative products, which is the object of intellectual property and requires a high level of protection in the society. The author looks into the experience of some European countries, in particular the United Kingdom, in overcoming the negative consequences of COVID-19 for creative business, which can be valuable for Ukraine and other countries. The main changes in the world business environment during the COVID-19 pandemic, which countries need to take into account when developing national strategies for economic recovery in the post-crisis period, are studied. Practical approaches of the governments of different countries to developing national economy restart programs and creative business recovery after crisis are generalized. The main factors of recovery, development and growth of the creative economy in the post-crisis recovery and growth of the creative sector is substantiated. To achieve the main goal and objectives of the study, the author uses general and specific research methods, including scientific abstraction, analysis and synthesis, induction and deduction, individual statistical methods such as comparisons and groupings, dynamic comparisons, tabular methods etc. В статье исследовано современное состояние и возможные последствия негативного воздействия пандемии COVID-19 на развитие креативных индустрий в глобальном масштабе и в Украине. Проанализирован опыт различных стран мира в борьбе с последствиями пандемии, а также использовании принципиальных подходов к формированию программ перезапуска национальных экономик и восстановления креативного сектора после кризиса, обусловленного коронавирусом. На основании выявленных проблем, определены основные факторы обеспечения посткризисного восстановления и роста креативных индустрий в мире.