Browsing by Author "Liezina, A."
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Valuable aspects in the enterprise management process(Харківський навчально-науковий інститут ДВНЗ «Університет банківської справи», 2020) Tepliuk, Mariia; Теплюк, Марія Анатоліївна; Теплюк, Мария Анатольевна; Liezina, A.; Лєзіна, Анастасія Володимирівна; Лезина, Анастасия Владимировна; Zavialova, M.; Зав’ялова, М. В.; Завьялова, М. В.; Lysenko, N.; Лисенко, Н. С.; Yavorska, A.; Яворська, А. Ф.; Яворская, А. Ф.The main purpose of this article is to comprehensively explore the definition of value, its dissemination in enterprise management processes and the formation of a step-by-step view of providing value aspects for the company that will manifest to all internal and external stakeholders. The study found that in today’s changing environment, under the influence of Industry 4.0, an enterprise seeking to maintain competitive positions in the market and to have sustainable development needs to implement value aspects in the processes of managing its business activities. It is determined that a value-oriented approach to management involves identifying and reconciling key values of a company, recognized and perceived by its stakeholders (investors or creditors, employees, buyers (consumers), suppliers, government institutions, society). It is substantiated that the introduction of management in this direction should be understood as a qualitatively new state of strategic management of the corporation threefold purpose of which is: harmonization and maintenance of balance of individual values of employees, which are transformed into corporate values, which are perceived and adhered to by all members of the enterprise; consistent maximization of the value of the organization and creation of the value of the product that it offers on the market; effective management of the increased complexity and greater uncertainty and risks associated with organizing engagement with all stakeholders to succeed. Formed proposals of the authors can be implemented on a continuous basis, which will lead to constant updating and improvement of the operational activity of enterprises. The paper presents the stages of creating value aspects in the processes of enterprise management, which have four components. And itself: the birth, expansion, accumulation and implementation. Each stage forms the main components that underlie the next. Thus, compliance with all components creates the creation of a valuable product or service for the external stakeholders (such as the consumer, the environment, society). The factors of the main employees of the company involved in the processes of enterprise management (namely: directors of the enterprise and managers of various units) that provide value aspects of management are also highlighted. Комплексно досліджено дефініцію «цінність», її розповсюдження в процесах управління підприємством та формуванні покрокового представлення забезпечення створення ціннісних аспектів д ля к омпанії, щ о м атиме п рояв д ля в сіх в нутрішніх і зовнішніх стейкхолдерів. У ході дослідження було встановлено, що в сучасних умовах змінного середовища, під впливом Індустрії 4.0 підприємству, що прагне утримувати конкурентні позиції на ринку і мати сталий розвиток, потрібно впроваджувати ціннісні аспекти у процесах управління своєю господарською діяльністю. Визначено, що ціннісно орієнтований підхід до управління передбачає виявлення та узгодження ключових цінностей компанії, визнаних і сприйнятих її стейкхолдерами [інвесторами чи кредиторами, працівниками, покупцями (споживачами), постачальниками, державними інституціями, суспільством]. Обґрунтовано, що під упровадженням управління в цьому напрямі слід розуміти якісно новий стан стратегічного управління корпорацією, триєдина мета якого полягає в: гармонізації і забезпеченні балансу індивідуальних цінностей працівників, що трансформуються в корпоративні цінності, які сприймаються і дотримуються усіма членами підприємства; послідовну максимізацію цінності організації і створення цінності продукту, яку вона пропонує на ринку; ефективне управління підвищеною складністю і більшою невизначеністю й ризиками, пов’язаними з організацією взаємодії з усіма стейкхолдерами задля досягнення успіху. Сформовані пропозиції можуть бути запроваджені на постійній основі, що буде призводити до постійного оновлення й удосконалення операційної діяльності підприємств. Представлено стадії створення ціннісних аспектів у процесах управління підприємством, що налічують чотири складових. А саме: зародження, розширення, акумулювання і впровадження. Кожен етап формує основні складові, я кі є п ідґрунтям д ля зародженням наступного. Таким чином, дотримання всіх складових формує створення ціннісного продукту чи послуги підприємства для зовнішніх стейкхолдерів (таких як споживач, оточення, суспільство). Також виокремлено фактори основних працівників компанії, що задіяні у процесах управління підприємством (а саме: директора підприємства і менеджерів різних ланок), які забезпечують ціннісні аспекти управління. Исследованы управления предприятием с позиции обеспечения ценностных аспектов в условиях постоянно изменяющегося окружения и внедрения Индустрии 4.0. В ходе исследования установлено, что достижение высших целей и обеспечение устойчивых конкурентных позиций на рынке может быть достигнуто за счет создания ценности компании, которая обеспечивается, в свою очередь, в процессах операционной деятельности, а также во время управления компанией. С этой целью были представлены стадии создания ценностных аспектов на предприятии в процессе его управления, которые затрагивают всех членов компании и в дальнейшем влияют на обеспечение ценности от продукта или услуги предприятия для внешних заинтересованных сторон. Так же представлены основные факторы, позволяющие ключевым особам управленческого аппарата компании обеспечивать создание и формирование ценностных аспектов.