Browsing by Author "Prymostka, Olena"
Now showing 1 - 20 of 23
Results Per Page
Sort Options
Item Central Bank digital currencies(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2023-04-12) Примостка, Олена Олександрівна; Prymostka, Olena; Примостка, Елена Александровна; Prymostka, Аndrii; Примостка, Андрій Олександрович; Примостка, Андрей АлександровичItem Financial inclusion in Ukraine: determinants and evaluation(Харківський навчально-науковий інститут ДВНЗ «Університет банківської справи», 2020) Prymostka, Lyudmila Oleksandrivna; Примостка, Людмила Олександрівна; Примостка, Людмила Александровна; Krasnova, Iryna; Краснова, Ірина Вікторівна; Краснова, Ирина Викторовна; Prymostka, Olena; Примостка, Олена Олександрівна; Примостка, Елена Александровна; Nikitin, Andrii; Нікітін, Андрій Валерійович; Никитин, Андрей Валерьевич; Shevaldina, Valentyna; Шевалдіна, Валентина Геннадіївна; Шевалдина, Валентина ГеннадьевнаThe low level of coverage of the population by banking services is one of the relevant problem for the Ukrainian banking system and for the economy as a whole. The economic growth, the well-being of the population and the social climate in society depend from the ability of the population to the use of basic financial services. In the article the definition of financial inclusion of the population is considered and formed. The determinants of supply and demand, which are complemented by the determinants of social responsibility, are studied. This approach, together with the needs and accessibility of basic financial services, combines the protection of consumer rights, the development of proportional surveillance, the promotion of digital technology and the creation of financial literacy programs, taking into account national and sociological characteristics. The author’s proposed vision of the components of financial inclusion is related to well-being, awareness, accessibility, involvement and use. Their economic content, logical consistency and interconnectedness are disclosed. A set of analytical indicators has been formed, quantitatively characterizing them and integrated indexes have been constructed. On the basis of a composite consideration of all indices, a map of financial inclusion was constructed, which clearly shows that the population in Ukraine is not sufficiently oriented in the economy and financial sphere. The reasons for the low interest of the population in the use of banking services, among which the dominant ones are recognized: lack of funds, distrust of banking institutions, unacceptable pricing policy of banks. According to the statistics of the World Bank and the NBU, the coverage of the population of Ukraine with basic financial services is analyzed in comparison with other countries. It is determined that in order to increase the level of financial inclusion, it is necessary to ensure that the basic financial services of those part of the population of the country who do not have access to them are covered. Низький рівень охопленості населення банківськими послугами є однією з актуальних проблем української банківської системи та економіки в цілому. Саме від доступності та включеності населення до користування базовими фінансовими послугами залежать темпи зростання економіки, добробут населення i соціальний клімат у суспільстві. Розглянуто і сформовано визначення фінансової інклюзивності населення. Виокремлено детермінанти попиту і пропозиції, які доповнено детермінантами соціальної відповідальності. Такий підхід, поряд із потребами і доступністю базових фінансових послуг, поєднує захист прав споживачів, розвиток пропорційного нагляду, сприяння розвиткові цифрових технологій і створення програм фінансової грамотності з урахуванням національних і соціологічних особливостей. Запропоноване авторське бачення складових фінансової інклюзії, до яких віднесено: добробут, обізнаність, доступність, залученість і використання. Розкрито їхній економічний зміст, логічну послідовність і взаємопов’язаність. Сформовано набір аналітичних показників, що кількісно їх характеризують, і побудовано інтегровані індекси. На основі композитивного розгляду всіх індексів побудовано карту фінансової інклюзивності, яка наочно демонструє, що в Україні населення недостатньо орієнтується в економіці та фінансовій сфері. Виокремлено причини низької зацікавленості населення у користуванні банківськими послугами, серед яких домінантними визнано: брак коштів, н едовіра д о б анківських установ, неприйнятна цінова політика банків. За статистичними даними Світового банку і Національного банку України, проаналізовано рівень охоплення населення України базовими фінансовими послугами порівняно з іншими країнами. Визначено, що для підвищення рівня фінансової інклюзії потрібно забезпечити охопленість базовими фінансовими послугами тих верст населення країни, які не мають доступу до них узагалі. Рассмотрено и сформулировано экономическое понимание сущности финансовой инклюзивности. Предложено авторское видение элементов финансовой инклюзии, их логическая последовательность и взаимосвязь. Предложен набор аналитических показателей, характеризующих каждый элемент, и на их основе построеныиндивидуальные интегрированные индексы. По совокупности всех индексов построена карта финансовой инклюзивности, которая демонстрирует, что в Украине население недостаточно ориентируется в экономике и финансовой сфере. Выделены причины такой низкой заинтересованности. На основе статистических данных МБ и НБУ, проанализирован уровень охвата населения Украины базовыми финансовыми услугами по сравнению с другими странами.Item Integrated evaluation of financial inclusion in Ukraine(Харківський навчально-науковий інститут ДВНЗ «Університет банківської справи», 2021) Prymostka, Liudmyla; Примостка, Людмила Олександрівна; Примостка, Людмила Александровна; Krasnova, Iryna; Краснова, Ірина Вікторівна; Краснова, Ирина Викторовна; Prymostka, Olena; Примостка, Олена Олександрівна; Примостка, Елена Александровна; Biloshapka, Viktoriia; Білошапка, Вікторія Степанівна; Белошапка, Виктория Степановна; Lavreniuk, A.; Лавренюк, А. В.Low level of financial literacy and coverage of the population with banking services is one of the urgent problems of Ukrainian society. Methodical approaches to a comprehensive integrated assessment of the level of financial inclusion are proposed. The key components of financial inclusion (FI) have been identified, which include: welfare, awareness, accessibility, involvement and usage. Their economic meaning, logical sequence and interconnectedness are revealed. An algorithm for evaluation is proposed, which includes successive stages: substantiation of FI components; selection of analytical indicators for each component; calculation of sub-indexes of components and their normalization; weighing subindexes based on professional judgments; calculation of the resulting indicator — the integrated index of financial inclusion (IFI). For each component of financial inclusion, a primary set of analytical indicators-indicators is formed, which are divided into stimulators and disincentives. For all components, their standardized value and significance factor are calculated. A «thermal» mapping of the dynamics of sub-indexes by components for 2000—2019 was carried out. It was found that the intensification of the development of non-cash payments and digital banking services contributed to the growth of the component of usage, and the reduction in the number of banking institutions led to a decrease in the level of availability of banking services. A comprehensive economic and statistical assessment of the level of financial inclusion in Ukraine has been carried out. Integral IFI is calculated as the geometric mean of individual sub-indexes. A composite map of financial inclusion of the population of Ukraine is constructed. The map clearly shows the low indicators of the basic components of financial inclusion — well-being and awareness. The directions of improvement of the methodology by expanding the list of analytical indicators are substantiated. The main problems and destructive factors that reduce the level of financial inclusion in the country are highlighted. It is substantiated that the method of assessing the level of financial inclusion is necessary for monitoring and preventive identification of possible problems. Низький рівень фінансової грамотності та охопленості населення банківськими послугами є однією з актуальних проблем українського суспільства. Запропоновано методичні підходи до комплексної інтегральної оцінки рівня фінансової інклюзивності. Виявлено ключові складові фінансової інклюзивності (ФІ), до яких віднесено: добробут, обізнаність, доступність, залученість i використання. Розкрито їхній економічний зміст, логічну послідовність і взаємопов’язаність. Для оцінювання запропоновано алгоритм, який включає послідовні етапи: обґрунтування складових ФІ; вибір аналітичних індикаторів-показників за кожною складовою; розрахунок субіндексів складових та їхня нормалізація; зважування субіндексів на основі професійних суджень; обчислення результуючого показника — інтегрального індекса фінансової інклюзії (ІФІ). Для кожної складової фінансової інклюзивності сформовано первинну сукупність аналітичних індикаторів-показників, які поділено на стимулятори і дестимулятори. Для всіх складових розраховано їх стандартизоване значення і коефіцієнт значущості. Проведено «тепловий» мепінг динаміки субіндексів за складовими за 2000—2019 рр. Виявлено, що активізація розвитку безготівкових розрахунків і цифрових банківських послуг сприяла зростанню складової використання, а скорочення кількості банківських установ зумовило зниження рівня доступності банківських послуг. Здійснено комплексну економіко-статистичну оцінку рівня фінансової інклюзивності в Україні. Інтегральний ІФІ розраховано як середнє геометричне значення індивідуальних субіндексів. Побудовано композитну карту фінансової інклюзії населення України. Карта наочно демонструє низькі показники базових складових фінансової інклюзії — добробуту та обізнаності. Обґрунтовано напрями вдосконалення методики за рахунок розширення переліку аналітичних індикаторів-показників. Виокремлено основні проблеми й деструктивні чинники, які знижують рівень фінансової інклюзивності у країні. Обґрунтовано, що методика оцінювання рівня фінансової інклюзії необхідна для моніторингу та превентивної ідентифікації можливих проблем.Item Macroeconomic factors influencing on the reorganization of banks in the conditions of economic imbalances(Харківський навчально-науковий інститут ДВНЗ «Університет банківської справи», 2023) Prymostka, Liudmyla; Примостка, Людмила Олександрівна; Примостка, Людмила Александровна; Krasnova, Іryna; Краснова, Ірина Вікторівна; Краснова, Ирина Викторовна; Lavreniuk, Vladyslav; Лавренюк, Владислав Володимирович; Лавренюк, Владислав Владимирович; Prymostka, Olena; Примостка, Олена Олександрівна; Примостка, Елена Александровна; Chepizhko, Oksana; Чепіжко, ОксанаІn the context of increasing economic imbalances, the goals of bank reorganization are being transformed and are acquiring new content, which increases the relevance of macroeconomic factors. The article is aimed at identifying the impact of macroeconomic factors on the choice of reorganization method by building a neural network like the Kohonen map. A cluster analysis method has been applied to build a neural network of the type of self-organization maps of Kohonen. As a result, has allowed four clusters. The first cluster includes developing countries. The most common methods are M&A agreements and buyback operations. Among the priority factors of influence are a high level of GDP per capita, a growing share of the urban population, and significant tax revenues. The second cluster includes developing countries, for which consolidation methods such as partial absorption, and acquisition of fixed assets are a priority. Among the main factors influencing, it is worth highlighting commodity trade, inflation, and the GDP deflator. The third cluster includes highly developed, developing countries, for which the dominance of share buyback agreements, which is primarily related to the share of foreign direct investments, the volume of GDP and the volume of tax revenues. The fourth cluster includes mainly developed countries, that are not included in the third cluster. Due to the determining influence of significant volumes of domestic crediting, foreign direct investments, GDP and a significant share of gross accumulation, practically all methods of reorganization are common in these countries (M&A, buybacks can be singled out among the most common transactions). В умовах посилення економічних дисбалансів цілі реорганізації банків трансформуються та набувають нового наповнення, що посилює актуальність впливу саме макроекономічних факторів. Метою дослідження є виявлення впливу макроекономічних факторів на вибір методу реорганізації шляхом побудови нейронної мережі на зразок карти Кохонена. Застосовано кластерний підхід для побудови нейронної мережі типу самоорганізаційних карт Кохонена. У результаті було виділено чотири кластери. До першого кластера ввійшли країни, що розвиваються. Найпоширенішими методами є угоди M&A та операції зворотного викупу. Серед пріоритетних макроекономічних факторів впливу – високий рівень ВВП на душу населення, зростаюча частка міського населення, значні податкові надходження. До другого кластера ввійшли нові індустріальні країни, для яких пріоритетними є такі методи консолідації, як часткове поглинання, придбання основних засобів. Серед основних макроекономічних факторів впливу варто виділити товарну торгівлю, інфляцію та дефлятор ВВП. Третій кластер включає високорозвинені країни та країни, що розвиваються, для яких характерне домінування угод зворотного викупу акцій, що пов'язано насамперед із часткою прямих іноземних інвестицій, обсягом ВВП та обсягом податкових надходжень. До четвертого кластера ввійшли переважно розвинуті країни, які не ввійшли до третього кластера. Визначальний вплив чинять обсяги внутрішнього кредитування, прямі іноземні інвестиції, ВВП та валові нагромадження, що сприяє розвиткові майже всіх способів реорганізації (серед найпоширеніших угод можна виокремити M&A та зворотний викуп).Item Банківський нагляд на основі агентно-орієнтованого моделювання(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2016) Примостка, Олена Олександрівна; Prymostka, Olena; Примостка, Елена Александровна; Примостка, Андрій Олександрович; Prymostka, Аndrii; Примостка, Андрей АлександровичPossibility of the use of agent-based modelling as a method of banking supervision is investigated. Studied the possibilities of adapting by supervisory authorities their strategy to improve the effectiveness of banking supervision, which is more effective in achieving the objectives of supervision. Autonomous agents are investigated and classified by purpose and characteristics. The model of banking supervision is conducted based on agent-based modelling and simulation and statistical calculations.Item Банківський нагляд на основі теорії ігор(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2016) Примостка, Олена Олександрівна; Prymostka, Olena; Примостка, Елена АлександровнаБанки відіграють надзвичайно важливу роль в економіці і тому їх діяльність ретельно регулюється і контролюється. У даній статті розглянуто відносини між банками і органами банківського нагляду і досліджено, як наглядові органи можуть адаптувати свою стратегію і бути ефективнішими у досягненні цілей нагляду. З метою побудови матриці переваг і візуалізації карти альтернатив, банківський нагляд розглянуто як пряму взаємодію банку і наглядових органів і заключається у перевірці відповідності щодо дотримання певного набору заздалегідь визначених правил. Знання наглядових органів про банки, які схильніші до порушень правил можуть допомогти адаптувати стратегію нагляду і знизити загальний рівень порушень у системі. Теорія ігор являє собою відправну точку для дослідження взаємодії і прийняття стратегічних рішень, контрольні ігри є особливим видом некооперативної гри (в теоретико-ігровому сенсі), в якій одна сторона (наглядовий орган, НБУ) перевіряє, чи є інша сторона (банк) дотримується певних правил. НБУ прагне стримувати небажані або неправомірні дії банку шляхом стимулювання "правильної" поведінку, і / або, найчастіше, караючи "неправильну" поведінку. Банк хоче реалізовувати "неправильну" поведінку, якщо він може залишитися непоміченим чиновником, у разі виявлення, банк прагне дотримуватися правил. Відносини оцінюється із використанням методології теорії ігор, моделюється поведінка, стратегії та взаємодія банків та органів нагляду.Item Виявлення та ідентифікація банківських ризиків(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2018) Примостка, Олена Олександрівна; Prymostka, Olena; Примостка, Елена АлександровнаItem Диспропорційність економічного розвитку у глобальній економіці(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2018-10-30) Примостка, Олена Олександрівна; Prymostka, Olena; Примостка, Елена АлександровнаItem Зміна парадигми регулювання фінансового ринку(Харківський національний економічний університет, 2022) Примостка, Людмила Олександрівна; Prymostka, Liudmyla; Примостка, Людмила Александровна; Краснова, Ірина Вікторівна; Krasnova, Iryna; Краснова, Ирина Викторовна; Примостка, Олена Олександрівна; Prymostka, Olena; Примостка, Елена Александровна; Шевалдіна, Валентина Геннадіївна; Shevaldina, Valentyna; Шевалдина, Валентина ГеннадиевнаСучасний фінансовий ринок – це складний і динамічний механізм, який швидко диджиталізується, з’являються нові інноваційні технології, що змінюють характер фінансового бізнесу та відносини між учасниками. Всі ці явища розширюють спектр викликів і ризиків, а загроза їх реалізації обумовлює необхідність зміни парадигми регулювання фінансового ринку. Огляд експертних досліджень і висновків показав, що традиційні механізми пруденційного регулювання не здатні врахувати сучасні зміни та виклики. Метою статті є формування цілісного уявлення про детермінанти та виклики, що обумовлюють необхідність зміни парадигми регулювання фінансового ринку, а також обґрунтування складових нової моделі консолідованого регулювання та нагляду. Обґрунтовано необхідність формування ризик-орієнтованої моделі пропорційного регулювання, орієнтованої на попередження зростаючих загроз і викликів диджиталізованого фінансового ринку та його стабілізацію. Відмічається, що еволюція підходів до регулювання відбувалася з різною динамікою – від простої до синергетичної, від адаптивної до біфуркаційної, від обмеженої до інклюзивної. Основними детермінантами змін визнано: фінансову та цифрову глобалізацію, дерегулювання, розвиток інформаційно-комунікаційних технологій та інновацій, диджиталізацію ринку, волатильність ринкових параметрів, системні ризики. Обґрунтовано, що зміна парадигми має відбуватися за принципом комплементарності традиційної монетарної політики, пруденційного та макропруденційного регулювання на засадах консолідованого нагляду та суптеху (англ. – Supervisory Technologies). Основою нової консолідованої моделі регулювання має стати ризик-орієнтований пропорційний підхід, який концентрує увагу на обсягах і рівнях ризиків, що приймаються різними фінансовими установами. При цьому очікується, що пропорційність регуляторних вимог залежно від видів інструментів, операцій і рівня прийнятого ризику сприятиме забезпеченню стабільності ринку, захисту споживачів фінансових послуг і стимулюватиме розвиток фінансового бізнесу. Перспектива подальших досліджень полягає в обґрунтуванні методів та інструментарію пропорційного ризик-орієнтованого регулювання. The modern financial market is a complex and dynamic mechanism that is being rapidly digitalized, new innovative technologies are emerging that change the nature of financial business and the relations between participants. All these phenomena expand the range of challenges and risks, and the threat of their implementation causes the need to change the paradigm of regulation of the financial market. A review of expert studies and conclusions showed that traditional prudential regulation mechanisms are not able to take into account the currrent changes and challenges. The article is aimed at forming a holistic view of determinants and challenges that lead to the need to change the paradigm of financial market regulation, as well as substantiation of the components of the new model of consolidated regulation and supervision. The necessity of forming a risk-oriented model of proportional regulation, focused on preventing growing threats and challenges of the digitalized financial market and its stabilization, is substantiated. It is specified that the evolution of approaches to regulation took place with different dynamics – from simple to synergistic, from adaptive to bifurcation-based, from limited to inclusive. The main determinants of the changes are asserted the following: financial and digital globalization, deregulation, development of information-communication technologies and innovations, digitalization of the market, volatility of market parameters, system risks. It is substantiated that the paradigm shift should take place on the principle of complementarity of traditional monetary policy, prudential and macroprudential regulation on the basis of consolidated supervision and the suptech (Supervisory Technologies). The basis of the new consolidated regulatory model should be a risk-oriented proportional approach that focuses on the volumes and levels of risks taken by different financial institutions. At that, it is expected that the proportionality of regulatory requirements depending on the types of instruments, operations and the level of risk taken will contribute to ensuring market stability, protecting consumers of financial services and stimulating the development of financial business. Prospect for further research is to substantiate the methods and instruments of a proportional risk-oriented regulation.Item Концептуальні засади державної політики на ринку праці в умовах підвищених ризиків(Видавничий дім «Гельветика», 2024) Примостка, Олена Олександрівна; Prymostka, OlenaДосліджено національний ринок праці та визначено, що він перебуває у кризовому становищі, оскільки все більше зростає кількість безробітних, особливо серед вразливих верств населення. Частка населення, яка перебуває за межею бідності, оскільки втратила робочі місця, постійно збільшується, що посилює і так рецесивний стан економіки та навантаження на державний бюджет. Також відбувається погіршення якості кадрового потенціалу, що пов’язано із еміграційними процесами, оскільки значну частину емігрантів становить кадровий резерв середнього та вищого рівня. Розглянуто ринок праці в Україні в умовах військового стану, проаналізовано тенденції зміни державної політики у сфері регулювання ринку праці. Стратегічною ціллю державної реформи є створення ефективного механізму прискореного працевлаштування безробітних з числа вразливих категорій. Досліджено якісний склад працездатного населення, та зроблено висновки про його погіршення, зокрема за рахунок відтоку значної кількості висококваліфікованих спеціалістів, які перебувають у вимушеній еміграції. The national labor market has been studied and determined to be in a state of crisis, as the number of unemployed is increasing, especially among the vulnerable population. The share of the population that is below the poverty line because they have lost jobs is constantly increasing, which increases the already recessionary state of the economy and the burden on the state budget. The dynamics of the population and the number of registered unemployed in Ukraine were analyzed. There is also a deterioration in the quality of personnel potential, which is associated with emigration processes, since a significant part of emigrants is the personnel reserve of the middle and higher levels. The labor market in Ukraine in the conditions of martial law was considered, the trends of state policy changes in the sphere of labor market regulation were analyzed. The consequences of military operations on the change in the structure of the labor market are analyzed, and the problems of the disproportion between demand and supply of labor at this stage of the development of the national economic system are outlined. It has been identified that there is a shortage of highly qualified personnel, and this gap will be difficult to fill, as most do not plan to return or are still hesitant to make a decision. It is noted that the policy on the labor market, its goals, tasks and implementation mechanisms should be aimed at regulating those processes on the labor market that are directly related to the movement of labor. The strategic goal of the state reform is to create an effective mechanism for accelerated employment of the unemployed from among vulnerable categories. A special part of the labor market is internally displaced persons, single mothers, persons with special needs are the most vulnerable sections of the population on the labor market. Therefore, the state, first of all, needs to pay attention to vulnerable sections of the population, stimulating the creation of additional opportunities for starting a business and creating new jobs. The qualitative composition of the working population was studied, and conclusions were drawn about its deterioration, in particular due to the outflow of a significant number of highly qualified specialists who are in forced emigration.Item Корпоративна соціальна відповідальність банків(Дніпропетровський державний аграрно-економічний університет, 2016) Примостка, Олена Олександрівна; Prymostka, Olena; Примостка, Елена Александровна; Захарчук, А. О.; Zaharchuk, A. О.Досліджено три моделі корпоративного управління: американську, європейську і азіатську, проаналізовано їх особливості, переваги та недоліки. Визначено поняття корпоративної соціальної відповідальності взагалі та для банків зокрема. Структуровано ефекти впровадження та реалізації корпоративної соціальної відповідальності банків. Процес управління корпоративними соціальними програмами розділено на п'ять етапів. Структуровано міжнародний досвід корпоративної соціальної відповідальності банків. Проаналізовано напрями корпоративної соціальної відповідальності у банках України, можна зазаначити, що рівень її розвитку та практичного використання банками є на досить низькому рівні. Візуалізовано спрямованість та рентабельність різних заходів соціально відповідлного бізнесу. У першу чергу це пов'язано із недосформованість національної банківської системи в силу відносно короткої історії її розвитку. Окреслено напрями реалізації політики корпоративної соціальної відповідальності вітчизняними банками.Item Кредитні бюро та їх розвиток в Україні(Херсон : Гельветика, 2015-10) Примостка, Олена Олександрівна; Prymostka, Olena; Примостка, Елена АлександровнаItem Кількісні показники оцінювання банківських ризиків(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2018) Примостка, Олена Олександрівна; Prymostka, Olena; Примостка, Елена АлександровнаItem Методи нематеріальної мотивації персоналу у глобальному світі(Буковинський центр економічної освіти та бізнесу, 2018-04-10) Примостка, Олена Олександрівна; Prymostka, Olena; Примостка, Елена АлександровнаItem Перспективи інтеграції ринку криптовалют в банківську систему: консалтинговий аспект(Видавничий дім «Гельветика», 2024) Чуб, Павло Михайлович; Chub, Pavlo; Примостка, Олена Олександрівна; Prymostka, Olena; Пащенко, Антон Валерійович; Pashchenko, AntonМетою статті є аналіз правових аспектів регулювання криптовалют в провідних країнах світу (США та ЄС), дослідження можливостей і переваг інтеграції криптовалюти та блокчейну в банківську систему, а також виявлення потенційних ризиків та викликів, пов'язаних з цим процесом. Розглянуто технічні та правові аспекти (на прикладі США та ЄС) інтеграції криптовалют та блокчейну в банківську систему. Особливу увагу приділено Bitcoin (BTC) та Ethereum (ETH) як найпоширенішим криптовалютам. Аналіз технічних аспектів показав, що ці криптовалюти функціонують на базі децентралізованої технології блокчейну, яка забезпечує безпеку, прозорість та незмінність транзакцій. Проаналізуємо регулювання ринку криптовалют в ЄС. Проаналізовано потенційні ризики та виклики, пов'язані з інтеграцією цифрових активів, такі як висока волатильність криптовалют, проблеми з легалізацією та регулюванням цифрових активів та ключові напрями консалтингу. Серед проблем регулювання криптовалют слід виділити насамперед відсутність правил для спотових ринків та ризики регуляторного арбітражу. Доведено, що інтеграція криптовалюти та блокчейну в банківську систему може бути вигідною для банків та їх клієнтів, проте все ще потребує ретельного вивчення технологічних та правових аспектів задля запобігання насамперед можливим зловживанням та кримінальній діяльності. Проаналізовано ризики, пов'язані з інтеграцією криптовалют та блокчейну в банківську систему. The purpose of the article is to analyze the legal aspects of the regulation of cryptocurrencies in the leading countries of the world (the USA and the EU), to study the possibilities and advantages of integrating cryptocurrencies and blockchain into the banking system, as well as to identify potential risks and challenges associated with this process. The technical and legal aspects (on the example of the USA and the EU) of the integration of cryptocurrencies and blockchain into the banking system are considered. Particular attention is paid to Bitcoin (BTC) and Ethereum (ETH) as the most common cryptocurrencies. Analysis of technical aspects showed that these cryptocurrencies operate on the basis of decentralized blockchain technology, which ensures security, transparency and immutability of transactions. We will analyze the regulation of the cryptocurrency market in the EU. We will conduct market capitalization research of the world's most important/powerful cryptocurrencies. The advantages of using digital assets in banking operations are highlighted, such as the speed and efficiency of transactions, reduced transaction costs and increased protection against fraud. The potential risks and challenges associated with the integration of digital assets are analyzed, such as the high volatility of cryptocurrencies, problems with the legalization and regulation of digital assets. Among the problems of cryptocurrency regulation, the lack of rules for spot markets and the risks of regulatory arbitrage should be highlighted. It has been proven that the integration of cryptocurrency and blockchain into the banking system can be beneficial for banks and their customers, but it still requires careful study of technological and legal aspects to prevent potential abuse and criminal activity in the first place and consultancy service for this issue is actual noedays. Analysis of the experience of countries that have successfully implemented cryptocurrency operations in the banking system demonstrates the potential of integrating digital assets into the financial sector. The risks associated with the integration of cryptocurrencies and blockchain into the banking system have been analyzed. Cyber attacks, criminal activity and insufficient regulatory framework are considered potential threats. However, there are ways to reduce these risks, such as strengthening controls and enforcing AML standards.Item Стратегії розвитку банківської системи України(Видавничий Дім «ІНЖЕК», 2016) Примостка, Олена Олександрівна; Prymostka, Olena; Примостка, Елена АлександровнаМетою статті є аналітичний огляд та аналіз стратегій розвитку фінансового та банківського секторів на період до 2020 р. у системі економічної науки. Проаналізовано вектори розвитку, окреслені у Комплексній програмі розвитку фінансового сектора України до 2020 року (Програма) та Проекті Стратегії розвитку банківської системи України на 2016–2020 рр. Представлені державні стратегічні документи дають право стверджувати, що для створення ефективної моделі розвитку фінансових установ в Україні пріоритетом на найближчі роки повинна стати зміна монетарної політики в бік сприяння економічному зростанню; перетворення банків у інструменти економічного розвитку; зміна структури економіки і стимулювання експорту технологічних товарів і просунутих послуг; залучення іноземного капіталу в рамках національної економічної політики; підвищення ефективності використання міжнародної допомоги. Для реалізації цілей розвитку фінансового сектора важливо враховувати як стримуючі, так і стимулюючі фактори його розвитку, а також визначити множини можливих варіацій розвитку банківської системи в умовах невизначеності. The article is concerned with an analytical overview and analysis of strategies for developing both the financial and the banking sectors for the period up to 2020 in the system of economic science. The article analyzes the vectors of development identified in the Integrated program for the development of Ukraine's financial sector up to 2020 (the Program) and the Draft of Strategy for development of the banking system of Ukraine in the 2016-2020 timeframe. The strategic documents, presented by the Government, provide to assert that, in order to create an effective model for the development of financial institutions in Ukraine, the priorities in the coming years must consist in changing the monetary policy towards the promoting economic growth; conversion of banks into the tools of economic development; changing the structure of economy and encouraging exports of the technological products and advanced services; attracting foreign capital within the terms of the national economic policies; improved utilization of the international assistance. To implement the objectives of development of the financial sector, is important to consider both the constraints and the enabling factors of its development, as well as to identify the multitude of possible variations of the banking system development under the conditions of uncertainty. Целью статьи является аналитический обзор и анализ стратегий развития финансового и банковского секторов на период до 2020 г. в системе экономической науки. Проанализированы векторы развития, указанные в Комплексной программе развития финансового сектора Украины до 2020 года (Программа) и Проекте Стратегии развития банковской системы Украины на 2016 – 2020 гг. Представленные государственные стратегические документы дают право утверждать, что для создания эффективной модели развития финансовых учреждений в Украине приоритетом на ближайшие годы должны стать изменение монетарной политики в сторону содействия экономическому росту; преобразование банков в инструменты экономического развития; изменение структуры экономики и стимулирования экспорта технологических товаров и продвинутых услуг; привлечение иностранного капитала в рамках национальной экономической политики; повышение эффективности использования международной помощи. Для реализации целей развития финансового сектора важно учитывать как сдерживающие, так и стимулирующие факторы его развития, а также определить множества возможных вариаций развития банковской системы в условиях неопределенности.Item Сучасні тенденції банківського ринку M&A(ДВНЗ «Придніпровська державна академія будівництва та архітектури», 2016) Примостка, Олена Олександрівна; Prymostka, Olena; Примостка, Елена Александровна; Пузан, М. М.Мотиви укладання угод M&A у банків можуть бути різними і варіюватися залежно від економічної ситуації на певному ринку. Найближчим часом основними трендами на ринку банківських угод э M&A. У статті проаналізовано періоди розвитку банківської системи України з погляду укладання угод M&A. Систематизовано укладені угоди M&A на національному банківському ринку протягом останніх двох років та запропоновано шляхи його пожвавлення. Motives transactions M & A banks may be different and vary depending on economic conditions in certain markets. In the near future the main trends in the banking market transactions M & A. Analyzed periods of the banking system of Ukraine in terms of transactions M & A. Systematized agreements M & A at the national banking market over the last two years and the ways of its recovery. Мотивы совершения сделок M&A у банков могут быть различными и варьироваться в зависимости от экономической ситуации на определенном рынке. В ближайшее время основными трендами на рынке банковских сделок являются M&A. В статье проанализированы периоды развития банковской системы Украины с точки зрения заключения сделок M&A. Систематизированы заключенные сделки M&A на национальном банковском рынке в течение последних двух лет и предложены пути его активизации.Item Теоретичні підходи до визначення змісту соціального банкінгу(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2016) Примостка, Олена Олександрівна; Prymostka, Olena; Примостка, Елена АлександровнаIt’s researched the theoretical issues of social banking, the history of its origin. The allocation of additional social functions of banks is defined. It’s analyzed the statistical data on P2P social operation and banking in the world.Item Формування екосистем в інформаційно-мереживній економіці(Київський національний університет імені Вадима Гетьмана, 2022) Примостка, Олена Олександрівна; Prymostka, Olena; Примостка, Елена Александровна; Чуб, Павло Михайлович; Chub, Pavlo; Чуб, Павел МихайловичItem Фінансовий дисбаланс у сучасному світі(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2019-04-19) Примостка, Олена Олександрівна; Prymostka, Olena; Примостка, Елена Александровна