Кафедра педагогіки та психології
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Кафедра педагогіки та психології by Subject "adolescents"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Ціннісні аспекти розвитку самооцінки в підлітковому та ранньому дорослому віці(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2025-05-17) Шевчук, Юлія Валеріївна; Shevchuk, Yuliia; Романюк, Людмила ВасилівнаМагістерська робота присвячена дослідженню формування адекватної самооцінки в підлітковому та ранньому дорослому віці, а також її взаємозв’язку з ціннісною сферою особистості. У теоретичній частині проаналізовано наукові підходи до розуміння самооцінки як складного інтегративного утворення, що включає когнітивні, емоційні та поведінкові компоненти. Особливу увагу приділено віковим особливостям становлення самооцінки та ролі соціального середовища. Емпіричне дослідження виявило суттєві зв’язки між рівнем самооцінки, ціннісними орієнтаціями та соціальним порівнянням у підлітків і молоді. Отримані результати свідчать, що гармонійна система цінностей сприяє розвитку стійкої самооцінки, тоді як її суперечливість може зумовлювати нестабільність самосприйняття. Практична значущість роботи полягає у можливості використання її результатів у діяльності фахівців із психологічної допомоги для підтримки особистішого зростання молоді. The master's thesis is devoted to the study of the development of adequate self-esteem during adolescence and early adulthood, as well as its relationship with the value sphere of the individual. The theoretical part analyzes scientific approaches to understanding self-esteem as a complex integrative construct that includes cognitive, emotional, and behavioral components. Special attention is given to age-specific features of selfesteem formation and the role of the social environment. The empirical study revealed significant correlations between the level of self-esteem, value orientations, and social comparison among adolescents and young adults. The results indicate that a harmonious system of values contributes to the development of stable self-esteem, whereas value inconsistency may lead to instability in selfperception. The practical significance of the research lies in the possibility of applying its findings in the work of psychological support professionals to foster personal growth among youth.