Кафедра педагогіки та психології
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Кафедра педагогіки та психології by Subject "fatalistic past"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Взаємозв’язок особистісного потенціалу та часової перспективи особистості(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2023-11-03) Якуб, Олена Володимирівна; Yakub, Olena; Корват, Лариса ВолодимирівнаПроблема розвитку особистісного потенціалу, як актуальна проблема психології, особливо активно почала розроблятися в рамках концепції «розвитку людського потенціалу», яка вперше була представлена у всесвітній Доповіді Програми розвитку ООН (ПРООН) про людський розвиток (1990). Згідно з концепцією на перше місце ставиться не здатність до продуктивної праці (тобто економічна цінність індивіда), а сам розвиток людини через розширення можливостей вибору завдяки зростанню тривалості життя, освіти і доходу. Дослідження потенціалу особистості дають можливість виявляти та сприяти розвитку таких проявів особистісного потенціалу як активність, гнучкість, відповідальність в умовах нових вимог та змін, щоб зберігати стабільність та ефективність діяльності та підійматися на новий більш високий рівень. Мета – здійснити теоретичне та емпіричне дослідження взаємозв’язку характеристик особистісного потенціалу та часової перспективи особистості. Методики, які використовувалися під час дослідження:1. Тест життєстійкості С. Мадді (Personal Views Survey, PVS III-R); 2. Опитувальник каузальних орієнтацій Е. Десі, Р. Раян (General Causality Orientation Scales); 3. Методика діагностики толерантності до невизначеності Д. Маклейна (Multiple Stimulus Types Ambiguity Tolerance Scale-I, MSTAT-1); 4. Методика діагностики ірраціональних установок А. Елліса (Survey of Personal Beliefs, SPB); 5.Методика дослідження часової перспективи Ф. Зімбардо (Zimbardo Time Perspective Inventory, ZTPI). The problem of the development of personal potential, as an actual problem of psychology, began to be developed especially actively within the framework of the concept of "development of human potential", which was first presented in the World Report of the United Nations Development Program (UNDP) on human development (1990). According to the concept, the first place is not the capacity for productive work (that is, the economic value of the individual), but the development of the person itself due to the expansion of options due to the increase in life expectancy, education and income. Research of personal potential provides an opportunity to identify and promote the development of such manifestations of personal potential as activity, flexibility, responsibility in the conditions of new requirements and changes, in order to maintain stability and efficiency of activity and rise to a new, higher level. The goal is to carry out a theoretical and empirical study of the relationship between the characteristics of personal potential and the time perspective of an individual.