Національний інтелектуальний капітал в глобальному науково-освітньому просторі: методологія досліджень

Loading...
Thumbnail Image
Date
2014
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Херсонський державний університет
Abstract
У роботі на основі узагальнення теоретичного здобутку розкриті ключові аспекти методології дослідження національного інтелектуального капіталу в умовах загострення конкуренції в глобальному науково-освітньому просторі. Викладено сучасне бачення структури та змісту національного інтелектуального капіталу (далі – НІК), еволюції поняття інтелектуального капіталу (далі – ІК), місце в системі різновидів капіталів та причини необхідності його дослідження. Ідентифіковані основні міжнародні суб’єкти політик розвитку ІК, складові управління ним. Окреслені система показників та ключові методологічні підходи дослідження ІК, які спираються на взаємозв’язок між обсягами доходів працівника та його навчальним досвідом і досвідом роботи, що реалізовано у методиці оцінки знань Світового банку, моделі вимірювання ОЕСР та моделі ELSS & SAIKA, а також інструментарії аналізу середовища діяльності та вимірювання ефективності освітніх інвестицій.
The work considers the key aspects of the methodology of research of national intellectual capital on the basis of the generalization of theoretical achievements in the conditions of intensification of competition in the global scientific and educational space. The paper presents a modern view of the structure and content of the national intellectual capital (hereinafter - NIC), the evolution of the concept of intellectual capital (hereinafter - IC), the place in the system of varieties of capital and the reasons for the need for its research. The article identifies the main international subjects of the development policy of the IC, its components. The publication outlines a system of indicators and key methodological approaches to IR research based on the relationship between employee income and its teaching experience and work experience, implemented in the World Bank Knowledge Assessment Methodology, the OECD Modeling Model, and the ELSS & SAIKA Model, as well as tools for analyzing the environment and measuring the effectiveness of educational investment.
В работе на основе обобщения теоретических изысканий раскрыты ключевые аспекты методологии исследования национального интеллектуального капитала в условиях обострения конкуренции в глобальном научно-образовательном пространстве. Изложено современное видение структуры и содержания национального интеллектуального капитала, эволюции понятия интеллектуального капитала, место в системе разновидностей капиталов и причины необходимости его исследования. Идентифицированы основные международные субъекты политик развития интеллектуального капитала, составляющие управления им. Обозначены система показателей и ключевые методологические подходы исследования интеллектуального капитала, которые опираются на взаимосвязь между объемами доходов работника и его учебным опытом, опытом работы, реализованные в методике оценки знаний Всемирного банка, модели измерения ОЭСР и модели ELSS & SAIKA, а также инструментарии анализа среды деятельности и измерения эффективности образовательных инвестиций.
Description
Keywords
національний інтелектуальний капітал, університет, дослідження, еволюція, показники, індекс, national intellectual capital, university, research, evolution, performance, index, национальный интеллектуальный капитал, университет, исследования, эволюция, показатели, индекс
Citation
Ільницький Д. О. Національний інтелектуальний капітал в глобальному науково-освітньому просторі: методологія досліджень / Д. О. Ільницький // Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія: Економічні науки : зб. наук. пр. / М-во освіти і науки України, Херсон. держ. ун-т, ф-т екон. і менеджменту ; редкол.: К. С. Шапошников (голов. ред.) [та ін.]. – Херсон : Гельментика, 2014. – Вип. 9, Ч. 1. – С. 14–22.