Мотиваційний менеджмент як чинник конкурентних переваг машинобудівного підприємства

Loading...
Thumbnail Image
Date
2014
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського
Abstract
В статті представлено дослідження основних положень мотиваційного менеджменту на промислових підприємствах. Автором показано, що неможливо ефективно управляти промисловим підприємством, досягати поставлених цілей, забезпечити високий рівень конкурентоспроможності без розроблення дієвого мотиваційного механізму управління трудовою поведінкою працівників. Лише завдяки формуванню конкурентоспроможного компенсаційного пакета, забезпеченню справедливої оплати праці та гідного рівня винагороди, створенню належних умов праці, атмосфери поваги та довіри з урахуванням індивідуальних потреб кожного працівника можна очікувати на високу трудову віддачу й лояльність до підприємства та, відповідно, на високі результати праці. Доведено, що першопричини, які зумовлюють підвищення ролі мотивації на машинобудівних підприємствах, пов’язані з тим, що людський ресурс (персонал) став носієм найзатребуваніших конкурентних якостей, котрими є знання, інтелект, умотивованість, компетентність. Невиважена мотиваційна політика машинобудівних підприємств, ігнорування мотиваційних настанов працівників можуть призвести до таких небажаних явищ, як висока плинність персоналу, порушення трудової та виконавчої дисципліни, високий ступінь конфліктності, незадовільний соціально-психологічний клімат, низька продуктивність і якість праці, що, зрештою, унеможливить ефективну діяльність підприємства.
The paper presents the study of the main provisions of motivational management in the industry. It was shown that it is impossible to manage industrial enterprise, achieve goals, to ensure a high level of ompetitiveness and establish a no motivational behavior management mechanism employed workers. Only through the formation of a competitive compensation package, providing fair wages and decent level of remuneration, the creation of adequate working conditions, a climate of respect and trust tailored to the individual needs of each employee can expect a high return on labor and loyalty to the company and, accordingly, the high performance work. It is proved that the root causes that lead to enhancing the role of motivation in engineering enterprises, due to the fact that the human resource (staff) was the carrier the most popular competitive qualities, which is knowledge, intelligence, motivational, competence. Reckless policy motivational engineering company, ignoring motivational attitudes of employees may lead to adverse events such as high staff turnover, violation of labor and executive discipline, a high degree of conflict, poor sociopsychological climate, low productivity and quality of work, which ultimately will prevent effective the company.
В статье представлено исследование основных положений мотивационного менеджмента на промышленных предприятиях. Автором показано, что невозможно эффективно управлять промышленным предприятием, достигать поставленных целей, обеспечить высокий уровень конкурентоспособности без разработки действенного мотивационного механизма управления трудовым поведением работников. Лишь благодаря формированию конкурентоспособного компенсационного пакета, обеспечению справедливой оплаты труда и достойного уровня вознаграждения, созданию надлежащих условий труда, атмосферы уважения и доверия с учетом индивидуальных потребностей каждого сотрудника можно ожидать высокую трудовую отдачу и лояльность к компании и, соответственно, высоких результатов труда. Доказано, что первопричины, которые обусловливают повышение роли мотивации на машиностроительных предприятиях, связаны с тем, что человеческий ресурс (персонал) стал носителем самых востребованных конкурентных качеств, которыми являются знания, интеллект, мотивированность, компетентность. Невзвешенная мотивационная политика машиностроительных предприятий, игнорирование мотивационных установок работников могут привести к таким нежелательным явлениям, как высокая текучесть кадров, нарушения трудовой и исполнительской дисциплины, высокой степень конфликтности, неудовлетворительному социально-психологическому климату, низкой производительности и качеству труда, что, в конце концов, снизит эффективность деятельности предприятия.
Description
Keywords
конкурентоспроможність, конкурентна перевага, чинник конкурентної переваги, зовнішні конкурентні переваги, внутрішні конкурентні переваги, мотиваційний менеджмент, competitiveness, competitive advantage, competitive advantage factor, external competitive advantages, internal competitive advantages, конкурентоспособность, конкурентное преимущество, фактор конкурентного преимущества, внешние конкурентные преимущества, внутренние конкурентные преимущества, мотивационный менеджмент
Citation
Колот А. М. Мотиваційний менеджмент як чинник конкурентних переваг машинобудівного підприємства / А. М. Колот // Вісник Кременчуцького національного університету імені Михайла Остроградського : зб. наук. пр. / М-во освіти і науки України, Кременч. нац. ун-т ім. М. Остроградського ; редкол.: М. В. Загірняк (голова) [та ін.]. – Кременчук : КрНУ, 2014. – Вип. 6, Ч. 2. – С. 69–73.