Interkulturelle Kompetenz – wie ist sie im Fremdsprachenunterricht zu erreichen?

Thumbnail Image
Date
2012
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Ukrainischer Hochschulgermanistenverband, Nationale Linguistische Universität Kyjiw
Abstract
The article definies the concept of intercultural competency and explains the importance and necessity of its consideration in teaching foreign languages. The ways to achieve this goal are discussed thereafter.
В статті дається визначення поняття міжкультурної компетенції, обґрунтовується важливість та необхідність її формування на заняттях з іноземної мови та висвітлюються деякі шляхи досягнення цієї мети.
В статье предлагается определение понятия межкультурной компетенции, обосновывается важность и необходимость ее формирования на занятиях по иностранному языку, а также показаны некоторые пути достижения этой цели.
Description
Keywords
intercultural competency, cultural standard, mentality attributes, communications behaviour, teaching German as a foreign language, міжкультурна компетенція, культурний стандарт, ментальні ознаки, комунікативна поведінка, викладання німецької мови як іноземної, межкультурная компетенция, культурный стандарт, ментальные признаки, коммуникативное поведение, преподавание немецкого языка как иностранного
Citation
Hawrysch M. Interkulturelle Kompetenz – wie ist sie im Fremdsprachenunterricht zu erreichen? / Mychajlo Hawrysch // Germanistik in der Ukraine / red. sbeirat: O. I. Steriopolo (erster chefred.) [und andere]. – Kyjiw, 2012. – № 7. – С. 210–217.