Реформа управління публічними фінансами Словацької республіки: дохідна частина

Loading...
Thumbnail Image
Date
2014
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана»
Abstract
Проблеми, котрі постають перед Україною в ході реформування фіскальної та бюджетної політики, не є принципово новими чи унікальними. Беручи до уваги успішний досвід країн, можна уникнути багатьох помилок і взяти на озброєння елементи, що можуть бути вживані з урахуванням особливостей економічного устрою країни. Колишні постсоціалістичні країни мають найбільше спільних рис і проблем, що виникають у процесі трансформації державних фінансів у публічні фінанси, що кардинально змінює сприйняття та ставлення до відповідної категорії. Досвід Словацької Республіки, як держави, котра вважається зразковим прикладом проведення загальної фінансової реформи серед країн Європейської спільноти, є надзвичайно корисним для нашої країни. Саме зараз відбувається процес передачі частини повноважень і відповідний перерозподіл фінансового забезпечення «на місцях», що є нормальною Європейською практикою, проте не слід нехтувати досвідом інших країн. Приклад Словаччини розкриває успішні показники проведення реформи, а детальне вивчення зальної реформи фінансової системи допоможе уникати ризиків і складнощів, що прискорить і полегшить започатковані реформи в Україні.
The problems that faced Ukraine in the reform of fiscal and budgetary policy not a fundamentally new or unique. Considering the successful experience of other countries can avoid many mistakes and adopt elements that can be used allowing for the economic structure of the country. The post-socialist countries are the most common features and problems that arise in the transformation of public finances in the public finances that radically alters perceptions and attitudes toward the appropriate category. Experience of the Slovak Republic, which is considered a model example of a general financial reform among the European Union, is extremely useful for our country. It is the process of transfer of powers and the corresponding redistribution of local financial providing, which is a normal European practice, but we should not neglect the experience of other countries. Example Slovakia indicators reveals successful reform and a detailed study of common-reform of the financial system to help avoid the risks and complications that accelerate and facilitate the initiated reforms in Ukraine.
Description
Keywords
фіскальна політика, фінансова незалежність, фінансове вирівнювання, делеговані повноваження, власні доходи, публічні фінанси, програмно-цільовий метод, fiscal policy, financial independence, financial equalization delegated authority, own revenue, public finance, program-budgeting method
Citation
Буряченко А. Є. Реформа управління публічними фінансами Словацької республіки: дохідна частина / А. Є. Буряченко, П. В. Логвінов // Вчені записки : зб. наук. пр. / Мін-во освіти і науки України, ДВНЗ «Київ. нац. екон. ун-т ім. Вадима Гетьмана» ; [редкол.: А. Ф. Павленко (відп. ред.) та ін.]. – Київ : КНЕУ, 2014. – Вип. 16. – С. 212–217.