Культура підприємництва у вимірах сучасного світу: взаємодія моралі та економіки

Loading...
Thumbnail Image
Date
2011
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Київський національний університет імені Тараса Шевченка
Abstract
На грунті цілісного осмислення феномену культури підприємництва здійснюється спроба розкриття взаємозв’язку моралі та підприємництва, усвідомлення значення культурного, зокрема, морально-етичного, чинника в економіці. Робиться висновок про те, що взаємозв’язок моралі та підприємництва є досить неоднозначним, суперечливим; наголошується, що в умовах цивілізованого ринку, на відміну від “дикого”, моральним цінностям відводиться неабияка позитивна консолідуюча роль. Усвідомлення значення культурного, зокрема, морально-етичного, чинника в економічному бутті суспільства постає важливою складовою підвищення ефективності національного господарства.
This article, basing on the integral understanding of the phenomenon of entrepreneurial culture, attempts to disclose the relationships between morality and business, as well as the importance of culture factors, specifically ethical and moral factors, for the economy. It is concluded that the relationships between morality and business are considerably complex and contradictory. In the conditions of the civilized market, as opposed to those of the unregulated market, ethical values have a positive consolidating impact. The understanding of the impact of culture factors, including ethical and moral factors, on the economic activity is considered as being important for enhancing the effectiveness of the national economy.
На основании целостного осмысления феномена культуры предпринимательства предпринимается попытка раскрытия взаимосвязи морали и предпринимательства, осознания значения культурного, в частности, морально-этического, фактора в экономике. Делается вывод о том, что взаимосвязь морали и предпринимательства является достаточно неоднозначной, противоречивой; делается акцент, что в условиях цивилизованного рынка, в отличие от «дикого», моральные ценности играют важную позитивную консолидирующую роль. Осознание значения культурного, в частности, морально-этического, фактора в экономическом бытии общества является важной составляющей повышения эффективности национального хозяйства.
Description
Keywords
мораль, економіка, підприємництво, культура підприємництва, ділова етика, morality, economy, business, entrepreneurial culture, businessethics, экономика, предпринимательство, культура предпринимательства, деловая этика
Citation
Северин-Мрачковська Л. В. Культура підприємництва у вимірах сучасного світу: взаємодія моралі та економіки / Л. В. Северин-Мрачковська // Гуманітарні студії : зб. наук. пр. / Київ. нац. ун-т ім. Тараса Шевченка ; редкол.: А. Є. Конверський (відп. ред.) [та ін.]. – Київ : ВПЦ «Київ. ун-т», 2011. – Вип. 10. – С. 64–73.