Вертикальні ринкові зв’язки як вияв взаємодії моралі та економіки

Loading...
Thumbnail Image
Date
2011
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Київський національний університет імені Тараса Шевченка
Abstract
Стаття присвячена дослідженню проблеми взаємодії моральності та економіки крізь призму взаємозв’язку та взаємозалежності бізнесу й держави, бізнесу й суспільства. На грунті аналізу взаємозв’язків типу: “підприємець – держава”, “підприємець – суспільство” робиться висновок про те, що в кожному із зазначених типів відносин прослідковується тенденція значного впливу морального чинника на економічну свідомість та економічну поведінку суб’єктів господарської діяльності, залежності розвитку економічного буття людини, суспільства загалом від морально-духовної компоненти; наголошується на необхідності посилення моральнісних пріоритетів у економічній сфері життя сучасного суспільства.
In this article, the problems associated with relationships between morality and economy are analyzed by considering the relations between the business and the state and society. By analyzing the relations between businessmen and the state and society, it is concluded that there is, for each of the aforesaid types of relations, the tendency to the significant increase of the impact of moral factors on economical consciousness and economical behavior of market participants, and to the dependence of the development of the economic activity of human beings and the whole society on moral and intellectual values. The article insists on the importance of introducing morality principles into the economic activity of the modern society.
Статья посвящена исследованию проблемы взаимодействия морали и экономики сквозь призму взаимосвязи и взаимозависимости бизнеса и государства, бизнеса и общества. На основании анализа взаимосвязей типа: «предприниматель- государство», «предприниматель – общество» делается вывод о том, что в каждом из указанных типов отношений прослеживается тенденция значительного влияния морального фактора на экономическое сознание и экономическое поведение субъектов хозяйственной деятельности, зависимости развития экономического бытия человека, общества в целом от морально-духовной компоненты; акцентируется внимание на необходимости усиления нравственных приоритетов в экономической сфере жизни современного общества.
Description
Keywords
мораль, економіка, бізнес, держава, суспільство, доброчинність, меценатство, екологічна проблема, economy, business, state, society, charity, sponsorship, ecological problems, мораль, экономика, бизнес, государство, общество, благотворительность, меценатство, экологическая проблема
Citation
Северин-Мрачковська Л. В. Вертикальні ринкові зв’язки як вияв взаємодії моралі та економіки / Л. В. Северин-Мрачковська // Вісник КНУ ім. Т. Шевченка. Серія: Філософія. Політологія : зб. наук. пр. / Київ. нац. ун-т ім. Тараса Шевченка ; редкол.: А. Є. Конверський (відп. ред.) [та ін.]. – Київ : ВПЦ «Київ. ун-т», 2011. – Вип. 103. – С. 27–31.