Концептуальні підходи до міжнародного співробітництва між вищими навчальними закладами

Loading...
Thumbnail Image
Date
2016
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана»
Abstract
З урахуванням ключових тенденцій інтернаціоналізації вищої освіти комплексно охарактеризовано існуючі концептуально-технологічні підходи до організації та реалізації міжнародного співробітництва між вищими навчальними закладами із проведенням міжнародної акредитації на основі системи якості освіти. Визначено пріоритетні стратегії інтернаціоналізації вищої освіти та види міжнародного академічного співробітництва між університетами з надання освітніх послуг. Обґрунтовано, що найвагомішим проявом інтернаціоналізації вищої освіти є міжнародне співробітництво між університетами щодо надання освітніх послуг, а найвищим рівнем інтернаціоналізації цього сервісу є спільні освітні програми. Здійснено комплексний аналіз вимог міжнародної акредитації до спільних освітніх програм на основі системи вдосконалення якості освіти, доведено її переваги та охарактеризовано відмінні риси, що впливають на вибір та обґрунтування стратегії міжнародного співробітництва, маркетинг та брендинг окремих програм. Конкретизовано технологію міжнародної акредитації спільних програм. Окрему увагу приділено практичній складовій започаткування програм спільних дипломів між українськими та іноземними ВНЗ. Проаналізовано досвід спільних магістерських програм ДВНЗ «Київський національний економічний університету імені Вадима Гетьмана» та бізнес-школи Університету Редлендс, Каліфорнія, США.
The existing conceptual and technological approaches to the organization and implementation of international cooperation between higher education institutions with the performance of international accreditation based on education quality system have been characterized in complex, considering the key trends of internationalization of higher education. Priority strategies of higher education internationalization and types of international academic cooperation between universities regarding education services were defined. It has been substantiated that the most important manifestation of higher education internationalization is international cooperation between universities regarding rendering education services, while the highest level of internationalization of this service is joint educational programs. A complex analysis of international accreditation requirements to joint education programs was made on the basis of the system of education quality improvement, its advantages were proved and its distinct features that influence the choice and substantiation of international cooperation, marketing and branding of individual programs were characterized. Technology of the international accreditation for the joint programs was detailed. A special attention was paid to the practical component of launching the joint degree programs between Ukrainian and foreign higher education institutions. The experience of joint master’s degree programs of Kyiv National Economic University named after Vadym Hetman and the University of Redlands Business School (California, USA) was analyzed.
Description
Keywords
концептуальні підходи, інтернаціоналізація, стратегії інтернаціоналізації, міжнародна акредитація, програми спільних дипломів, міжнародне академічне співробітництво, якість вищої освіти, conceptual approaches, internationalization, strategies of internationalization, international accreditation, joint degree programs, international cooperation, higher education quality
Citation
Оболенська Т. Концептуальні підходи до міжнародного співробітництва між вищими навчальними закладами / Тетяна Оболенська, Олена Циркун // Міжнародна економічна політика. – 2016. – № 2. – С. 41–58.