Формування ринку органічної агропродовольчої продукції Китаю в умовах трансформації міжнародної економіки

Loading...
Thumbnail Image
Date
2015-09-22
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
ДВНЗ «Київський національний університет імені Вадима Гетьмана»
Abstract
Розглянуто особливості становлення ринку органічної агропродовольчої продукції Китаю, який входить до числа найбільш швидко зростаючиху світі разом з ринками таких країн як Індія та Бразилія. Визначено, що зародження сектору органічного агровиробництва Китаю відбулося під впливом існування значного незадоволеного попиту на міжнародному ринку, а точкою відліку його формування є створення сертифікованих підприємства-виробники органічної продукції на початку дев’яностих років минулого століття із метою здійснення експортної діяльності. Досліджено особливості становлення внутрішнього ринку органічної продукції Китаю та виявлені сучасні тенденції розвитку попиту і пропозиції у його межах. Встановлено, що найбільшим споживчим інтересом користуються такі види органічної продукції як рис, овочі та фрукти, м'ясо, зелений чай, молочні продукти і дитяче харчування. Пропозиція на ринку органічної агропродовольчої продукції формується за рахунок господарської діяльності крупних підприємств (дуже мало індивідуальних фермерських господарств) та імпорту. Ідентифіковано два напрями імпортної діяльності Китаю. Визначено основні групи товарів, що експортуються та імпортуються у межах досліджуваного ринку. Здійснено порівняльну характеристику розвитку ринку органічної агропродовольчої продукції Китаю і України, внаслідок якої виявлено ряд їх спільних і відмінних ознак. Встановлено, що досягнення високих темпів розвитку сфери органічного агровиробництва Китаю відбулося за рахунок ринкових чинників (зростання попиту, купівельної спроможності) та впровадження послідовної державної політики із її стимулювання.
In the article the peculiarities of the Chinese organic agri-food products market, which is among the world fastest-growing markets together with such countries as India and Brazil are investigated. It has been determined that the origin of the organic agricultural production sector in China took place under the influence of the existence of significant unmet demand in the international market. The starting point of its formation was the creation of certified organic producers in the early nineties with the purpose of exporting marketing activities. The features of the Chinese domestic organic products market formation have been investigated and current trends in supply and demand within it have been identified. It has been found that the largest consumer interest groups include the following types of organic products as rice, fruits and vegetables, meat, green tea, dairy products and baby food. The organic agri-food products market supply is formed by economic activity of large enterprises (there are very few individual farms) and import. Two main areas of China's import activity have been identified. The main groups of exported and imported goods within the investigated market have also been determined. The comparative characteristics of the Chinese and Ukrainian organic agri-food products has been carried out resulting in detecting a number of common and distinctive features. It has been determined that the organic agricultural production high growth rates achievements in China occurred due to the market factors influence (demand and purchasing power growth) and the implementation of the state policy of the organic agri-food products market development.
Рассмотрены особенности становления рынка органической агропродовольственной продукции Китая, который входит в число наиболее быстро растущих в мире в числе таких стран как Индия и Бразилия. Определено, что зарождение сектора органического агропроизводства Китая произошло под влиянием существования значительного неудовлетворенного спроса на международном рынке, а точкой отсчета его формирования является создание сертифицированных предприятия-производителей органической продукции в начале девяностых годов прошлого века с целью осуществления экспортной деятельности. Исследованы особенности становления внутреннего рынка органической продукции Китая и выявлены современные тенденции развития спроса и предложения в его пределах. Установлено, что наибольшим потребительским интересом пользуются такие виды органической продукции как рис, овощи и фрукты, мясо, зеленый чай, молочные продукты и детское питание. Предложение на рынке органической агропродовольственной продукции формируется за счет хозяйственной деятельности крупных предприятий (очень мало индивидуальных фермерских хозяйств) и импорта. Идентифицированы два направления импортной деятельности Китая. Определены основные группы экспортируемых и импортируемых товаров в пределах исследуемого рынка. Осуществлено сравнительную характеристику развития рынка органической агропродовольственной продукции Китая и Украины, в результате которой выявлено ряд их общих и отличительных признаков. Установлено, что достижение высоких темпов развития сферы органического агропроизводства Китая произошло за счет рыночных факторов (рост спроса, покупательной способности) и внедрения последовательной государственной политики по ее стимулированию.
Description
Keywords
органічна агропродовольча продукція, ринок, кон’юнктура, organic agricultural products, market, market conditions, органическая агропродовольственная продукция, рынок, конъюнктура
Citation
Завадська Ю. С. Формування ринку органічної агропродовольчої продукції Китаю в умовах трансформації міжнародної економіки [Електронний ресурс] / Ю. С. Завадська // Китайська цивілізація: традиції та сучасність. Перспективи соціально-економічного та політичного розвитку КНР в XXI столітті : матеріали IX наук. конф. (22 верес. 2015 р.) / Ін-т сходознавства ім. А. Ю. Кримського НАН України, ДВНЗ «Київ. нац. екон. ун-т ім. В. Гетьмана» [та ін.] ; [відп. за вип.: Л. Л. Антонюк, В. О. Кіктенко]. – Електрон. текст. дані. – Київ : КНЕУ ; ІВО, 2015. – С. 47–50. – Назва з титул. екрану.
Collections