Show simple item record

dc.contributor.authorНовіков, Д. Ф.
dc.contributor.authorNovikov, D. F.
dc.date.accessioned2018-11-01T11:45:08Z
dc.date.available2018-11-01T11:45:08Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationНовіков Д. Ф. Класифікація причин соціальної безвідповідальності маркетингу в Україні та шляхи її вирішення / Новіков Д. Ф. // Економіка та підприємництво : зб. наук. пр. / М-во освіти і науки України, ДВНЗ «Київ. нац. екон. ун-т ім. Вадима Гетьмана» ; [редкол.: І. М. Рєпіна (відп. ред.) та ін.]. – Київ : КНЕУ, 2018. – № 40. – С. 247–256.uk
dc.identifier.urihttps://ir.kneu.edu.ua:443/handle/2010/26078
dc.description.abstractУ статті розглянуто приклади соціальної безвідповідальності деяких суб’єктів господарювання та їхнього маркетингу. На підставі досвіду роботи машинобудівних підприємств України складено класифікацію основних причин, що змушують керівників здійснювати різні махінації при просуванні своєї продукції. Проведено детальний аналіз цих причин і запропоновано заходи щодо усунення соціальної безвідповідальності маркетингу. Визначено два найбільш актуальних напрямки поліпшення соціально-відповідальногомаркетингу: поліпшення виробничої бази підприємства та поліпшення постачання сировиною, которые характерны практически для каждого отечественного предприятия машиностроения.uk
dc.description.abstractТhe article examines examples of social irresponsibility of some business entities and their marketing. Based on the experience of engineering enterprises of Ukraine, the main reasons classification was made which forcing managers to implement various frauds in the promotion of their products. Classification includes: internal reasons of the enterprise, legislative reasons, and reasons related to the violation of the supply terms of raw materials and the obsolete production base of the enterprise. There is a detailed analysis of the reasons and proposed measures to eliminate the social marketing irresponsibility. There are two most relevant directions for improving socially responsible marketing: improving the production base of the enterprise and improving logistics supply, which are typical for almost every domestic machine building enterprise. It is shown that the management of the enterprise can independently eliminate the reasons, taking decisions on the technical modernization of the production base, which makes it possible to bring the enterprise to a new level of its product quality, increasing its competitiveness and opening the opportunity to enter the world market. It is also shown that the choice of reliable suppliers and the construction of an efficient scheme of work will ensure the uninterrupted supply of production with all necessary raw materials, reducing the duration of the production cycle. The solution of the identified problems will allow the machine-building enterprise to withdraw from forced fraud while promoting its products.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана»uk
dc.subjectмашинобудуванняuk
dc.subjectмаркетингuk
dc.subjectвитратиuk
dc.subjectсоціальна відповідальністьuk
dc.subjectкласифікаціяuk
dc.subjectлогістикаuk
dc.subjectтоварuk
dc.subjectвиробництвоuk
dc.subjectengineeringuk
dc.subjectmarketinguk
dc.subjectcostsuk
dc.subjectsocial responsibilityuk
dc.subjectclassificationuk
dc.subjectlogisticsuk
dc.subjectgoodsuk
dc.subjectproductionuk
dc.titleКласифікація причин соціальної безвідповідальності маркетингу в Україні та шляхи її вирішенняuk
dc.title.alternativeClassification of the causes of social security of marketing in Ukraine and the way of their solutionuk
dc.typeArticleuk
dc.subject.udc338.583uk


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record