Моделювання кооперативної гри виробника і дилера

Loading...
Thumbnail Image
Date
2018
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана»
Abstract
У статті розглянуто модель взаємодії підприємствавиробника та підприємства роздрібної торгівлі (ритейлера) як учасників вертикального маркетингового каналу, що дає змогу визначити їх рівноважні цінові стратегії, які, у свою чергу, впливають на формування обсягів продажів та прибутків як виробника, так і посередника. До уваги береться децентралізований маркетинговий канал, в якому ступінь взаємодії виробника та посередника, процес прийняття ними рішень щодо політики ціноутворення і формування доходів визначаються через чисельне моделювання оптимальних стратегій учасників каналу. Проаналізовано вибір методів визначення витрат на маркетингові комунікації та їх використання на підприємствах має в комплексі враховувати всі чинники, що впливають на створення ефективної системи інтегрованих маркетингових комунікацій. Розглянуто можливість, що дозволяє досягти координації маркетингової програми та оцінити вигоду ритейлера у можливості використання всього спектра маркетингових комунікацій бренду у відповідності з планом, оптимізованим для роздрібного продавця. Показано, що мотивуючою ціллю виробника є отримання додаткового прибутку, а також послідуючий механізм розподілення даного прибутку, який виробник та ритейлер досягають, рухаючись до співпраці. Так для виробника вибір узгодженої, координованої програми, навіть у випадку диктованих умов роздрібного продавця, завжди кращий, ніж ситуація конфлікту. Дослідження орієнтоване на отримання оптимального розв’язку кооперативної гри учасників каналу товароруху, що свідчить про можливість підвищення прибутків виробника та посередника за умови взаємодії у формі договірних відносин. Результати дослідження можуть бути використані для оптимізації стратегій ціноутворення учасників вертикального маркетингового каналу. Пропоноване дослідження орієнтоване на пошук оптимального розв’язку економікоматематичної ігрової моделі з урахуванням впливу кооперативної реклами та стратегій ціноутворення на формування доходів підприємствавиробника та підприємства роздрібної торгівлі, що взаємодіють у вертикальному маркетинговому каналі. The article deals with the model of interaction between the enterprise manufacturer and the retailer (retailer) as a participant in the vertical marketing channel, which enables them to determine their equilibrium price strategies, which, in turn, affect the formation of sales and profits of both the producer and the intermediary. The focus is on a decentralized marketing channel in which the degree of interaction between the manufacturer and the intermediary, the process of their decision making regarding pricing policy and income generation are determined through numerical simulation of the best strategies of the channel participants. The analysis of the choice of methods for determining the costs of marketing communications and their use in enterprises should in the complex consider all the factors affecting the creation of an effective system of integrated marketing communications. The opportunity to reach the coordination of the marketing program and to assess the benefit of the retailer in the possibility of using the entire range of brand marketing communications in accordance with the plan optimized for the retailer is considered. It is shown that the manufacturer’s motivation is to generate additional profit, as well as the subsequent mechanism of distribution of this profit, which the manufacturer and retailer achieve, moving towards cooperation. So for the manufacturer, the choice of a coherent, coordinated program, even in the case of dictated terms of the retailer, is always better than the situation of the conflict. The research is aimed at obtaining the optimal solution of the cooperative game of the participants of the channel of commodity movement, which indicates the possibility of increasing profits of the manufacturer and the intermediary provided that the interaction in the form of contractual relations. Research results can be used to optimize the pricing strategies of participants in the vertical marketing channel. The proposed study is aimed at finding the optimal solution of the economicmathematical game model taking into account the influence of co-operative advertising and pricing strategies on the formation of revenues of the enterpriseproducer and retailers, which interact in the vertical marketing channel.
Description
Keywords
виробник, ритейлер, стратегія ціноутворення, кооперативна гра, функція прибутку, функція витрат, реклама, manufacturer, retailer, pricing strategy, cooperative game, profit function, cost function, advertising
Citation
Данилюк Н. М. Моделювання кооперативної гри виробника і дилера / Данилюк Н. М. // Моделювання та інформаційні системи в економіці : зб. наук. пр. / М-во освіти і науки України, ДВНЗ «Київ. нац. екон. ун-т ім. Вадима Гетьмана» ; [редкол.: В. К. Галіцин (голов. ред.) та ін.]. – Київ : КНЕУ, 2018. – Вип. 96. – С. 66–76.