Аналіз конкурентних позицій вітчизняних підприємств радіоелектронної промисловості на ринку ЄС
Loading...
Date
2019
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана»
Abstract
У статті узагальнено теоретичні засади та розроблено практичні рекомендації щодо формування конкурентної стратегії вітчизняних підприємств радіоелектронної промисловості на ринку ЄС. Проаналізовано стан радіоелектронної
промисловості України, динаміку основних показників галузі. Виокремлено чинники,
які активізували розвиток радіоелектронної промисловості в Україні, а саме: збільшення витрат держави на військово-промисловий комплекс; поява нових, інноваційних видів продукції; розвиток міжнародних зв’язків; стимулювання підготовки висококваліфікованих фахівців для задоволення потреб галузі. Здійснено оцінку
конкурентних перевагвітчизняних підприємств радіоелектронної промисловості для
виходу на ринок країн ЄС. За допомогою матриці «Дженерал Електрик», як методу
портфельного аналізу, зроблено висновок, про перспективність виходу українських
підприємств радіоелектронної промисловості на ринок ЄС. Аналіз слабких і сильних
сторін підприємств радіоелектронної промисловості на ринку ЄС показав необхідність підвищення конкурентних переваг виробленої продукції порівняно з конкурентами. Подальші дослідження мають бути спрямовані на розроблення єдиної державної конкурентної стратегії, поглиблення співпраці між закладами вищої освіти та
бізнесом, проведення конкурсного відбору та фінансування проектів з виконання
наукових досліджень і розробок на підприємствах радіоелектронної промисловості.
Усе це посилить конкурентні позиції вітчизняних підприємств радіоелектронної промисловості та дасть змогу розробити ефективну конкурентну стратегію.
The article summarizes the theoretical background and develops practical
recommendations for the formation of a competitive strategy for domestic enterprises
of the radio-electronic industry in the EU market. The state of radio-electronic industry
of Ukraine, dynamics of the main indicators of the industry are analyzed. The factors
that intensified the development of the radio-electronic industry in Ukraine, namely:
increase of the state’s expenditures on the military-industrial complex; the emergence
of new, innovative types of products; development of international relations; stimulating
the training of highly qualified specialists to meet the needs of the industry. The
competitive advantages of the domestic enterprises of the radio-electronic industry for
entering the EU countries were evaluated. Using the General Electric Matrix as a
method of portfolio analysis, it was concluded that Ukrainian radio-electronic industry
enterprises are likely to enter the EU market. The analysis of the weaknesses and
strengths of the enterprises of the radio-electronic industry in the EU market showed
the need to increase the competitive advantages of the manufactured products
compared to competitors. Further research should be aimed at developing a unified
state competitive strategy, deepening cooperation between higher education
institutions and business, conducting competitive selection and financing of research
and development projects at radio-electronic enterprises. All this will strengthen the
competitive position of domestic enterprises of the radio-electronic industry and will
allow developing an effective competitive strategy.
Description
Keywords
конкурентна стратегія, конкурентні переваги, конкурентоспроможність, привабливість ринку, радіоелектронна промисловість, competitive strategy, competitive advantages, competitiveness, market attractiveness, radio and electronic industry
Citation
Дьоміна О. М. Аналіз конкурентних позицій вітчизняних підприємств радіоелектронної промисловості на ринку ЄС / Дьоміна Оксана М. // Вчені записки : зб. наук. пр. / М-во освіти і науки України, ДВНЗ «Київ. нац. екон. ун-т ім. Вадима Гетьмана» ; [редкол.: О. Яценко (голов. ред.) та ін.]. – Київ : КНЕУ, 2019. – Вип. 20. – С. 201–210.