Проблеми кон’юнктури ринків у забезпеченні ефективності маркетингу і комерції підприємств
Loading...
Date
2020
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
ДВНЗ «Київський національний університет імені Вадима Гетьмана»
Abstract
У статті критично досліджено основні тенденції еволюції концепцій і підходів у визначенні та дослідженні кон’юнктури
ринків, у спеціальному науково-практичному моделюванні та оцінюванні параметрів станів товарних ринків. Конструктивно опрацьовано проблематику та актуальні аспекти явищ і процесів, що
визначають ефективність маркетингу та комерції підприємств,
пов’язані з кон’юнктурними дослідженнями. Показано роль і значущість системних інтерпретацій та підходів до оцінювання і прогнозування кон’юнктури ринків за розвитку глобальної економіки
інноваційного типу, зростання невизначеності та турбулентності
соціально-економічного середовища. Акцентовано увагу на проблемах передбачення і методах проактивного запобігання кризових ситуацій і масштабних ризиків для бізнесу. Ідентифіковано
значущі резерви підвищення результативності методичних підходів, а також бізнес-моделей українських підприємств, у розвитку
логістичних систем, його інвестиційного забезпечення з урахуванням умов України, а також поточних і довгострокових тенденцій
глобального ринку. Розроблено конкретні науково-практичні рекомендації з результативною їх апробацією, що демонструється
прикладами реалізації пропонованих підходів.
The article critically examines the main trends in the
evolution of concepts and approaches in the definition and study of
market conjuncture, in special scientific and practical modeling and
evaluation of the parameters of the state of commodity markets. The
issues and topical aspects of phenomena and processes that
determine the effectiveness of marketing and commerce of enterprises
related to market research have been constructively studied. The role
and significance of systemic interpretations and approaches to
assessing and forecasting market conjuncture in the development of a
global economy of innovative type, increasing uncertainty and
turbulence of the socio-economic environment are shown. Emphasis
is placed on the problems of anticipation and methods of proactive
crisis prevention and large-scale risks for business. Promising
achievements of modern science in this area are identified; significant
reserves for improving the effectiveness of methodological
approaches, as well as business models and practices of Ukrainian
enterprises, their marketing and commercial activities are identified.
The inadmissibility of superficial theorizing, of focusing on the
generation of new concepts and the accumulation of multidimensional
descriptions in market researches is proved. More acceptable than
search for new productive hypotheses is a consistent and wellorganized
verification of the truth of existing ideas, focused on solving
pressing problems of the economy, the activities of enterprises. The
conclusions of the study indicate the existence of all necessary
prerequisites for the effective application of modern models of
proactive study of conditions and trends in market conjuncture, on the
methodological basis of a system approach. Applied research in this
direction is promising and will determine the direction of future
publications.
Description
Keywords
кон’юнктура ринків, дослідження, прогнозування, ефективність, маркетинг, комерція, підприємство, market conjuncture, research, forecasting, efficiency, marketing, commerce, enterprise
Citation
Кривещенко В. В. Проблеми кон’юнктури ринків у забезпеченні ефективності маркетингу і комерції підприємств / В. В. Кривещенко, А. К. Яковенко // Економіка та підприємництво : зб. наук. пр. / М-во освіти і науки України, ДВНЗ «Київ. нац. екон. ун-т ім. Вадима Гетьмана» ; [редкол.: І. М. Рєпіна (голов. ред.) та ін.]. – Київ : КНЕУ, 2020. – № 44. – С. 46–55.