Комунікаційна підтримка глобальної екологізації споживання

Loading...
Thumbnail Image
Date
2020
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Інститут підготовки кадрів державної служби зайнятості України, ТОВ "Редакція журналу "Економіка та держава""
Abstract
Статтю присвячено дослідженню особливостей здійснення комунікаційної підтримки глобальної екологізації споживання. З позиції сучасної біхевіористичної економіки розглянуто зміни, що сталися на секторальному і субсекторальному рівнях. Авторами виокремлено нові тренди розвитку аграрних відносин, а саме: захист довкілля, механізми спільної аграрної політики (ЄС), а також менеджмент Інтернет трансляцій та інших медійних підходів, що дозволяють здійснити таксономічне оцінювання сучасного споживання. Виявлено характерні риси комунікаційної підтримки екологізації продовольчого споживання, які дослідники напряму пов'язують зі станом здоров'я споживача (нації). Використано дані Американської дослідницької платформи Suzy щодо споживання харчових продуктів, натомість використання інших джерел інформації дозволило розробити графічну схему етапів реалізації стратегії глобальної комунікаційної підтримки екологізаціїї споживання агропродовольчих товарів. The article is devoted to the study of the peculiarities of the implementation of communication support for the global greening of consumption. From the standpoint of modern behavioral economics, the changes that have occurred at the sectoral and subsectoral levels are considered. The authors single out new trends in the development of agricultural relations, to which should be added: environmental protection, mechanisms of the common agricultural policy (EU), as well as management of Internet broadcasts and other media approaches that allow taxonomic assessment of modern consumption. The characteristic features of communication support for the greening of food consumption, which researchers directly link to the state of health of the consumer (nation). The authors used data from the American research platform Suzy on food consumption, while the use of other sources of information allowed to develop a graphical diagram of the stages of implementation of the strategy of global communication support for greening the consumption of agriJfood products. The relevance of the proposed article is due primarily to the growing need of society to systematize deep communication movements that flow directly from the support of the main trends of global greening of the consumption of agriJ food products. This is not only, and in many cases not so much about individual measures, but about the implementation of largeJscale media strategies, the main task of which is to form a comprehensive understanding and awareness of consumers in the process of making important economic decisions. Of great importance is the use of analytical indicators of modern "media trends" wave (sinusoidal) indicator of consumer interest in the process of greening and his motivation. Therefore, in modern conditions, the attempt of researchers to create a theoretical projection and initial diagnosis of strategies for promoting and implementing both environmental policies in general and specific processes of greening the consumption of agriJfood products in the global communication environment through the media will be of great importance.
Description
Keywords
медіа, комунікаційна підтримка, поведінкова економіка, екологізація, споживання, агропродовольчі товари, здоровий спосіб життя, media, communication support, behavioral economics, greening, consumption, agri-food products, healthy lifestyle
Citation
Чужиков А. В. Комунікаційна підтримка глобальної екологізації споживання / А. В. Чужиков, К. А. Лещенко // Економіка та держава. – 2020. – № 7. – С. 99–104.