Show simple item record

dc.contributor.authorПапуша, Ірина
dc.contributor.authorPapusha, I.
dc.contributor.authorШафалюк, М. С.
dc.contributor.authorShafalyuk, M.
dc.date.accessioned2021-02-19T11:43:27Z
dc.date.available2021-02-19T11:43:27Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationПапуша І. Д. Соціальна відповідальність маркетингу у підвищенні ефективності ком’юніті-менеджменту та взаємодії брендів зі споживачами / Папуша І. Д., Шафалюк М. С. // Економіка та підприємництво : зб. наук. пр. / М-во освіти і науки України, ДВНЗ «Київ. нац. екон. ун-т ім. Вадима Гетьмана» ; [редкол.: І. М. Рєпіна (голов. ред.) та ін.]. – Київ : КНЕУ, 2020. – Вип. 45. – С. 50–59.uk_UA
dc.identifier.issn2522-4581
dc.identifier.urihttps://ir.kneu.edu.ua:443/handle/2010/35432
dc.description.abstractУ статті опрацьовано проблеми асиметрій і протиріч пріоритету короткострокової ефективності для бізнесу за необхідності забезпечення довгостроково результативних відносин зі споживачами. Визначено передумови та шляхи формування і розвитку зацікавлених у маркетинговій взаємодії з брендами спільнот споживачів, які можуть з ентузіазмом підтримати тривалі спільні з компаніями активності. Показано можливості розв’язання проблем низької конвертації емоційного сприйняття повідомлень у системі маркетингових комунікацій у фінансово-економічні результати бізнесу, а також некерованої зміни ставлення до брендів, від позитивного до негативного. Досліджено базис емоційного сприйняття рекламно-комунікаційних матеріалів, що впливатиме на позиціонування та оцінювання брендів. Доводиться необхідність створення системи психологічної експертизи матеріалів маркетингових комунікацій у системі соціальної відповідальності бізнесу. The article deals with the problems of asymmetries and contradictions of the priorities of short-term efficiency for business when it is necessary to ensure long-term effective relationships with consumers. Prerequisites and ways of formation and development of consumer communities interested in marketing interaction with brands, which can enthusiastically support long-term joint activities with companies, have been identified. Possibilities of solving the problems of low conversion of emotional perception of messages in the system of marketing communications into financial and economic results of business, as well as uncontrolled change of attitude to brands, from positive to negative, are shown. Scenarios of constructive change of attitude to depressive-stressful situations are quite effective for purposeful elaboration of personal problems (conflicts) of consumers, which allows to establish a close emotional relationship with the target audiences. This is confirmed by successful marketing cases, which result in positive consumer feedback on the empathy and social responsibility of brands. The basis of emotional perception of advertising and communication materials, which will affect the positioning and evaluation of product offers of brands, has been studied. The ineffectiveness of simple short-term socio-psychological effects used in brand communications and the activation of marketing interaction in the community management system and for purchases by representatives of the target audiences of enterprises has been established. The necessity of scientific and practical developments and creation of a system of psychological examination of materials of marketing communications in the system of social responsibility of business, and also by analogy to institutes of prevention of discriminatory advertising is proved.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана»uk_UA
dc.subjectсоціальна відповідальністьuk_UA
dc.subjectефективністьuk_UA
dc.subjectмаркетингuk_UA
dc.subjectком’юніті-менеджментuk_UA
dc.subjectспільноти споживачівuk_UA
dc.subjectбрендиuk_UA
dc.subjectsocial responsibilityuk_UA
dc.subjectefficiencyuk_UA
dc.subjectmarketinguk_UA
dc.subjectcommunity managementuk_UA
dc.subjectbrandsuk_UA
dc.titleСоціальна відповідальність маркетингу у підвищенні ефективності ком’юніті-менеджменту та взаємодії брендів зі споживачамиuk_UA
dc.title.alternativeSocial responsibility of marketing in improving the efficiency of community management and interaction of brands with consumersuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.subject.udc338.2uk_UA
dc.subject.udc338.984uk_UA


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record