Використання цифрових навчальних наративів для формування адаптивної компетентності студентів – майбутніх економістів

Abstract
Стаття висвітлює матеріали тематичного дослідження можливостей електронних сервісів для реалізації наративного підходу в професійній підготовці студентів – майбутніх економістів, формування їх адаптивної компетентності, розвитку навичок саморегуляції та самоуправління у процесі навчання. Показано структуру адаптивної компетентності студентів – майбутніх фахівців і її зміст. Схарактеризовано відмінні ознаки навчального наративу й технологію моделювання цифрових навчально-професійних історій в коміксах, які реалізують творчу активність учасників навчального процесу в контексті їх професійного становлення. На прикладі завдань із соціально-економічних дисциплін продемонстровано використання дидактичного методу «Історія в картинках», представлено узагальнення самоаналізу студентів за результатами їх навчання на засадах наративного підходу. The article covers the materials of the thematic study of the possibilities of electronic services for the implementation of the narrative approach in the professional training of students - future economists, the formation of their adaptive competence, the development of self-regulation skills and self-management in the learning process. The possibilities of electronic services for the formation of adaptive competence of future specialists are shown. Different features of the educational narrative are described. There have been presented the examples of simulation of digital educational professional stories in comics which realize a combination of academic activity and creative activity of participants of the educational process for their professional development. The example of tasks for independent work of students on socio-economic disciplines demonstrated the use of the didactic method "History in Pictures" a generalization of self-examination of students on the results of their narrative training. Статья освещает материалы тематического исследования возможностей электронных сервисов для реализации нарративного подхода в профессиональной подготовке студентов – будущих экономистов, формирования их адаптивной компетентности, развития навыков саморегуляции и самоуправления в процессе обучения. Показаны возможности электронных сервисов для формирования адаптивной компетентности будущих специалистов, раскрыты ее содержание и структура. Охарактеризованы отличительные признаки учебного нарратива. Приведены примеры моделирования цифровых учебно-профессиональных историй в комиксах, которые реализуют сочетание академической активности и творческой деятельности участников обучения в контексте их профессионального становления. На примере задач для самостоятельной работы студентов по социально-экономическим дисциплинам продемонстрировано использование дидактического метода «История в картинках», представлено обобщение самоанализа студентов по результатам их контекстно-нарративного обучения.
Description
Keywords
електронні сервіси, адаптивна компетентність, наративний підхід, цифровий навчальний наратив, E-learning, E-services, adaptive competence, narrative approach, digital narrative, электронные сервисы, адаптивная компетентность, нарративный подход, цифровой нарратив
Citation
Ковальчук Г. О. Використання цифрових навчальних наративів для формування адаптивної компетентності студентів – майбутніх економістів / Ковальчук Галина Олександрівна, Баніт Юрій Станіславович // Інформаційні технології і засоби навчання [Електронний ресурс] : електр. наук. фах. вид. / Нац. акад. пед. наук України, Ін-т інформ. техн. і засобів навчання, Ун-т менеджменту освіти ; [редкол.: В. Ю. Биков (голов. ред.) та ін.]. – Електрон. текст. дані. – Київ, 2018. – Т. 64, № 2. – С. 152–169. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ITZN_2018_64_2_16. – Назва з титул. екрану.