• українська
    • English
  • English 
    • українська
    • English
  • Login
Institutional Repository of Vadym Hetman Kyiv National Economic University ISSN 2411-4383
View Item 
  •   DSpace Home
  • Факультет економіки та управління (ФЕтаУ)
  • Кафедра менеджменту
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Факультет економіки та управління (ФЕтаУ)
  • Кафедра менеджменту
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
ISSN 2411-4383

European values and effective business interaction

Thumbnail
View/ Open
seru_22_50_3.pdf (1.063Mb)
Date
2022
Author
Fleșeriu, Cristina
Флешеріу, Крістіна
Jerónimo, Nuno Amaral
Джеронімо, Нуно Амарал
Tamulevičiūtė-Šekštelienė, Angelė
Тамулєвічуте-Шекштелєне, Ангеле
Lifintsev, Denys
Ліфінцев, Денис Сергійович
Лифинцев, Денис Сергеевич
Metadata
Show full item record
Abstract
This paper intends to understand the organisational values in different countries across Europe, using the Hofstede 6-D model, and apply them to realise the best strategies for effective interactions between Ukrainians and the rest of Europe, regarding the European Union commitment to accept Ukraine as a member in the future. This research compares the national values and determines clusters of countries, which have similar values regarding organisational action and structure, and searches for any correlation between clusters’ values and the countries’ positions in the rank of European Chamber for businesses. Regarding the results, the paper establishes which countries are culturally more similar to Ukraine, and also which values are predominant in the most successful countries. Finally, the paper points to a trending set of ideas and organisational values that Ukrainian businesses and organisations must pay attention to within the cultural framework of their future European Union partners. Стаття має на меті виявити організаційні цінності в різних країнах Європи, використовуючи 6-D модель Хофстеде, і застосувати їх для реалізації найкращих стратегій ефективної взаємодіїміж українцями та рештою Європи, зважаючи на зобов’язання Європейського Союзу надати Україні членство у майбутньому. У цьому дослідженні порівнюються національні цінності та визначаються кластери країн, які мають подібні цінності щодо організаційної діяльності та структури, а також виявляється кореляція між цінностями кластерів та позиціями країн у рейтингу Європейської палати бізнесу. Стосовно результатів, у роботі встановлено, які країни культурно більше схожі на Україну, а також які цінності переважають у найуспішніших країнах. Нарешті, вказується на набір актуальних ідей та організаційних цінностей, на які повинні звернути увагу українські підприємства та організації в межах культурних рамок їхніх майбутніх партнерів з Європейського Союзу.
URI
https://ir.kneu.edu.ua:443/handle/2010/37918
Collections
  • Випуск № 50 [14]
  • Кафедра менеджменту [916]

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV