• українська
    • English
  • English 
    • українська
    • English
  • Login
Institutional Repository of Vadym Hetman Kyiv National Economic University ISSN 2411-4383
View Item 
  •   DSpace Home
  • Факультет економіки та управління (ФЕтаУ)
  • Кафедра бізнес-економіки та підприємництва
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Факультет економіки та управління (ФЕтаУ)
  • Кафедра бізнес-економіки та підприємництва
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
ISSN 2411-4383

Ціннісно-орієнтована конкурентоспроможність підприємства

Thumbnail
View/ Open
23 - 25.pdf (447.8Kb)
Date
2014-05-13
Author
Семенчук, Аліна Олександрівна
Semenchuk, Alina
Metadata
Show full item record
Abstract
Для виживання або перемоги у жорсткій конкурентній боротьбі будь-яка система повинна мати певні переваги перед конкурентами. Поняття «конкурентна перевага», «конкурентоспроможність», «конкурентна стратегія», «стратегічний потенціал» та інші тісно пов’язані в теорії конкуренції. Тому для більш глибокого розуміння сутності моделі ресурсного підходу у процесі створення цінності конкурентоспроможності підприємства необхідно визначити взаємозв’язок і взаємозалежності основних понять теорії ціннісно-орієнтованого управління.
 
For the survival and victory in the fierce competition, any system must have certain advantages over its competitors. The concept of competitive advantage, competitive strategy, strategic potential, and other closely related to the theory of competition. Therefore, for a deeper understanding of the essence of the model of the resource approach in the process of value creation of сompetitive advantages of the enterprise it is necessary to define the interrelation and interdependence of the basic concepts of the theory of value based management.
 
Для выживания или победы в жесткой конкурентной борьбе любая система должна иметь определенные преимущества перед своими конкурентами. Понятия «конкурентное преимущество», «конкурентоспособность», «конкурентная стратегия», «стратегический потенциал» и другие тесно связаны в теории конкуренции. Поэтому для более глубокого понимания сущности модели ресурсного подхода в процессе создания ценности конкурентных преимуществ предприятия необходимо определить взаимосвязи и взаимозависимости основных понятий теории ценностно ориентированного управления.
 
URI
https://ir.kneu.edu.ua:443/handle/2010/3939
Collections
  • Кафедра бізнес-економіки та підприємництва [2064]
  • № 1 (1) [25]

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV