Гармонізація розвитку підприємств в умовах модернізації економіки

Loading...
Thumbnail Image
Date
2014-10-04
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана»
Abstract
У статті визначено сутність процесу розвитку підприємства. Виокремлено ключові елементи гармонізації ефективного розвитку підприємства на основі задоволення всіх зацікавлених сторін. Запропоновано напрями трансформації розвитку вітчизняних компаній з метою підвищення результативності їх діяльності.
In the article the essence of the enterprise development process in view of the present economic conditions was defined. Research of the existing definitions of «enterprise development» in the scientific literature was carried out and the two aspects of its treatment were singled out — in the narrow and broad sense. Key harmonization elements of the effective enterprise development such as Increment of the market value of the company, creating competitive benefits of enterprise value creation of the company, the formation of the intellectual capital of the company, strategy development, providing leadership position in the market and social responsibility on the basis of satisfaction of the company stakeholders were singled out. The ways of transformation of the domestic companies based on increasing the intellectual potential, market value, development strategy, principles of social responsibility, leadership and competitive advantages in order to increase the effectiveness of activity were highlighted in the paper.
В статье определена сущность процесса развития предприятия. Выделены ключевые элементы гармонизации эффективного развития предприятия на основе удовлетворения всех заинтересованных сторон. Предложены направления трансформации развития отечественных компаний с целью повышения результативности их деятельности.
Description
Keywords
розвиток підприємства, вартість компанії, лідерство, стейкхолдер, трансформація, enterprise development, company’s value, stakeholder, leadership, transformation, развитие предприятия, стоимость компании, лидерство, стейкхолдеры, трансформация
Citation
Бойченко К. С. Гармонізація розвитку підприємств в умовах модернізації економіки / К. С. Бойченко // Стратегія економічного розвитку України : зб. наук. пр. / М-во освіти і науки, молоді та спорту України, ДВНЗ «Київ. нац. екон. ун-т ім. Вадима Гетьмана», Укр. Союз промисловців і підприємців, Ін-т світ. екон. і міжнар. відносин НАНУ ; [редкол.: А. П. Наливайко (голов. ред.) та ін.]. – Київ : КНЕУ, 2014. – № 35. – С. 5–11.