Show simple item record

dc.contributor.authorДима, Олександр Олексійович
dc.contributor.authorDyma, Oleksandr
dc.contributor.authorДыма, Александр Алексеевич
dc.date.accessioned2015-04-24T09:00:47Z
dc.date.available2015-04-24T09:00:47Z
dc.date.issued2014-10-13
dc.identifier.citationДима О. О. Дуалістичність у діяльності посередницької організації / О. О. Дима // Стратегія економічного розвитку України : зб. наук. пр. / М-во освіти і науки, молоді та спорту України, ДВНЗ «Київ. нац. екон. ун-т ім. Вадима Гетьмана», Укр. Союз промисловців і підприємців, Ін-т світ. екон. і міжнар. відносин НАНУ ; [редкол.: А. П. Наливайко (голов. ред.) та ін.]. – Київ : КНЕУ, 2014. – № 35. – С. 89-97.uk
dc.identifier.urihttps://ir.kneu.edu.ua:443/handle/2010/6243
dc.description.abstractУ статті розкриваються особливості посередницької діяльності та роль посередницької організації у ринковій економіці. Основна увага акцентується на структурі каналів, які створюються за участю посередницьких організацій, перевагах і недоліках їх використання для забезпечення ефективної взаємодії виробника та кінцевого споживача. Виявлено дуальний характер посередницької діяльності, що передбачає узгодження інтересів усіх учасників трансакції.uk
dc.description.abstractThe article describes the features and the role of intermediary organizations in the market economy. The analysis of the definitions of categories of intermediary organization identified the main existing approaches to its understanding, that range from providing information services to total filling of the gap between the product/service production and its transmission to the consumer. The main emphasis is placed on the structure of the channels that are created with the participation of intermediary organizations and the advantages and disadvantages of their use for effective interaction of the manufacturer and the consumer. All benefits under the act of mediation were summarized in three types of utility: utility of product condition, utility of space and time utility. Much attention is focused on the ambivalence in the operation of intermediary organization. The dual nature of mediation involves reconciling the interests of all participants in the transaction: producers, consumers and the intermediary organizations itself. The advantages of producer and consumer cooperation with intermediary organizations are presented in the work.uk
dc.description.abstractВ статье рассмотрены особенности посреднической деятельности. Исследуется роль посреднической организации в рыночной экономике. Основное внимание акцентируется на структуре каналов, которые создаются с участием посреднических организаций и преимуществах и недостатках их использования для обеспечения эффективного взаимодействия производителя и конечного потребителя. Проанализирован дуальный характер посреднической деятельности, который предусматривает согласование интересов всех участников трансакции.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана»uk
dc.subjectпосередництвоuk
dc.subjectпосередницька організаціяuk
dc.subjectдуалістичністьuk
dc.subjectпосередницька мережаuk
dc.subjectпостачальникuk
dc.subjectспоживачuk
dc.subjectmediationuk
dc.subjectmediation organizationuk
dc.subjectdualityuk
dc.subjectbrokerage network provideruk
dc.subjectconsumeruk
dc.subjectпосредничествоuk
dc.subjectпосредническая организацияuk
dc.subjectдуалистичностьuk
dc.subjectпосредническая сетьuk
dc.subjectпоставщикuk
dc.subjectпотребительuk
dc.titleДуалістичність у діяльності посередницької організаціїuk
dc.typeArticleuk
dc.subject.udc658.8uk


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record