Поплавська, Оксана МиколаївнаPoplavska, OksanaПоплавская, Оксана НиколаевнаКононенко, Тетяна СергіївнаKononenko, Tetiana2023-05-222023-05-222021Поплавська О. М. Мотивація та задоволеність працівників: аналіз, ризики, шляхи вдосконалення / Поплавська О. М., Кононенко Т. С. // Бізнес Інформ. – 2021. – № 5. – С. 378–384.2222-4459https://ir.kneu.edu.ua:443/handle/2010/40118У статті досліджено стан мотивації та рівень задоволеності працівників (на прикладі працюючих студентів і викладачів вищого навчального закладу освіти) в умовах пандемії та представлено найбільш значущі інструменти їх посилення. Зокрема, автори, ґрунтуючись на результатах соціологічного дослідження, визначили, що в умовах пандемії змінилися цінності працівників, що зумовило потребу посилити ті інструменти мотивації, які забезпечують безпечні умови праці, сприяють зниженню «токсичності середовища» та забезпечують гідний рівень оплати праці. При дослідженні рівня задоволеності та вмотивованості працівників були систематизовані та виокремлені такі ризики мотивації та зниження задоволеності працівників від роботи для компанії: операційні, брендові (іміджеві), продуктивності, а також благополуччя. Увівши поняття «мотиваційний портфель», під яким автори розуміють сукупність інструментів, заходів, які забезпечують внутрішню та зовнішню мотивацію працівників, було сформовано рекомендації для посилення ефективності мотивації та підвищення рівня задоволеності персоналу, а саме: 1) гармонійне поєднання матеріальних і нематеріальних компонентів мотивації; 2) урахування ціннісного профілю працівників; 3) поєднання й узгодження цілей (завдань) працівника та компанії; 4) посилення соціальної складової мотивації (покращення соціального пакета, задіяння нематеріальних мотивів, як то управління робочим часом, організація праці, забезпечення гідних безпечних умов праці, визнання результатів праці та її цінності для суспільства). The article examines the state of motivation and the level of satisfaction of employees (on the example of working students and teachers of higher education institutions) in the pandemic and presents the most significant instruments for their strengthening. In particular, the authors, based on the results of a sociological study, define that in the context of the pandemic, the values of employees have changed, which causes the need to strengthen the motivation instruments that provide safe working conditions, help reduce the «toxicity of the environment» and provide a decent level of remuneration. Researching the level of satisfaction and motivation of employees, the following risks of motivation and decrease in employee satisfaction from work for the company are systematized and distinguished: operational, brand (image), productivity, and also well-being. By introducing the concept of «motivational portfolio», by which the authors understand the set of instruments, measures that provide internal and external motivation of employees; the following recommendations are formed to strengthen the efficiency of motivation and increase the level of staff satisfaction: 1) harmonious combination of material and intangible components of motivation; 2) taking into account the value profile of employees; 3) combining and coordinating the goals (tasks) of the employee and the company; 4) strengthening the social component of motivation (improving the social package, involving intangible motives, such as working hours management, labor organization, ensuring decent safe working conditions, recognizing the results of work and its value for society).ukмотивація персоналувинагорода за працюзадоволеність працівниківмотиваційний портфельризики мотивації та зниження задоволеностіефективність мотиваціїmotivation of staffremunerationsatisfaction of employeesmotivational portfoliorisks of motivation and reduced satisfactionefficiency of motivationМотивація та задоволеність працівників: аналіз, ризики, шляхи вдосконалення. Motivation and Satisfaction of Employees: Analysis, Risks, Ways of ImprovementArticle331.1