Shvydanenko, OlehШвиданенко, Олег АнатолійовичNaumova, YelyzavetaНаумова, Єлизавета Віталіївна2024-02-212024-02-212023-06-14Naumova Ye. Competitive marketing strategies of international businesses (on the example of Procter & Gamble) : bachelor thesis : 051, Economy / Yelyzaveta Naumova ; acad. supervisor Oleh Shvydanenko ; Kyiv Nat. Econ. Univ. named after Vadym Hetman, Fac. of Intern. Economics and Management, Dep. of Intern. Economics. – Kyiv, 2023. – 78 p.https://ir.kneu.edu.ua/handle/2010/42748The research paper analyses and evaluates the competitive marketing strategies employed by Procter & Gamble, a global corporation known for its success in the consumer goods industry. By examining P&G's marketing strategies, I aim to gain valuable insights into the approaches and tactics used by international businesses to thrive in the global marketplace. The findings of this research will not only contribute to the existing body of knowledge on competitive marketing strategies but I also will provide practical recommendations for other global corporations seeking to enhance their marketing effectiveness Дослідницька стаття аналізує та оцінює конкурентоспроможні маркетингові стратегії, які використовує Procter & Gamble, глобальна корпорація, відома своїм успіхом у галузі споживчих товарів. Вивчаючи маркетингові стратегії P&G, я прагну отримати цінну інформацію про підходи та тактики, які використовують міжнародні компанії для процвітання на глобальному ринку. Результати цього дослідження не тільки внесуть внесок у наявний масив знань про конкурентоспроможні маркетингові стратегії, але я також дам практичні рекомендації для інших глобальних корпорацій, які прагнуть підвищити свою маркетингову ефективність.enProcter and Gamblemarketingmarketing strategiesinternational businessinternational business developmentGlobal MarketplaceCustomer-Centric ApproachDigital TechnologySustainabilityмаркетингмаркетингові стратегіїміжнародний бізнесрозвиток міжнародного бізнесуглобальний ринокпідхідорієнтований на клієнтацифрові технологіїстійкий розвитокCompetitive marketing strategies of international businesses (on the example of Procter & Gamble)Конкурентні маркетингові стратегі міжнародного бізнесу (на прикладі компанії Procter & Gamble)Other