Лігоненко, Лариса ОлександрівнаLihonenko, LarysaЛигоненко, Лариса АлександровнаРєпіна, Інна МиколаївнаRiepina, InnaРепина, Инна НиколаевнаСадовник, Олександр ВолодимировичSadovnyk, OleksandrСадовник, Александр Владимирович2022-12-302022-12-302022Лігоненко Л. Сучасний стан та пріоритети післявоєнного розвитку транспортного підприємництва в Україні / Лариса Лігоненко, Інна Рєпіна, Олександр Садовник // Review of transport economics and management : зб. наук. пр. / Укр. держ. ун-т науки і технологій (Дніпр. нац. ун-т залізнич. транспорту ім. акад. В. Лазаряна) ; [редкол.: Л. Головкова (голов. ред.) та ін.]. – Дніпро, 2022. – Вип. 7. – С. 56–70.2664-1259https://ir.kneu.edu.ua:443/handle/2010/38679У статті метою є виявлення трендів розвитку транспортного підприємництва в довоєнні часи та визначення пріоритетних завдань відновлення та подальшого розвитку цього виду підприємництва в післявоєнний період. Методика. Для досягнення поставленої мети використано широкий спектр загальнонаукових та спеціальних методів, зокрема:порівняльний аналіз і синтез, дедукції та індукції, групування, імітаційного моделювання залежно від стадій відновлення економіки, логістичних припущень. Результати. У статті ідентифіковано тренди розвитку транспортного підприємництва на основі динаміки емпіричних даних довоєнної економіки України та окреслено коло проблем які виникли перед вітчизняним транспортом у зв’язку з війною. Запропоновано принципи проектування післявоєнного відновлення та подальшого розвиту транспортної галузі України. Наукова новизна. Авторами визначені стратегічні завдання розвитку суб’єктів транспортного підприємництва залежно від АВС стадій відновлення економіки України (А. Негайна відповідь - мінімізація збитків; B. Швидке відновлення критичної інфраструктури та послуг; C. Закладення фундаменту для майбутнього зростання та модернізації). Практична значимість. Висновки та пропозиції авторів статті можуть бути корисними при підготовці нової редакції Національної транспортної стратегії України до 2030 року з урахуванням потреб післявоєнного відновлення транспортної інфраструктури. The aim of the article is to identify trends in the development of transport entrepreneurship in the pre-war period and to identify priority tasks for the restoration and further development of this type of entrepreneurship in the postwar period. Method. To achieve this goal, a wide range of general scientific and special methods were used, in particular: comparative analysis and synthesis, deduction and induction, grouping, simulation modeling depending on the stages of economic recovery, logistical assumptions. Results. The article identifies trends in the development of transport entrepreneurship based on the dynamics of empirical data of the pre-war economy of Ukraine and outlines the range of problems that arose before domestic transport in connection with the war. The principles of designing the post-war restoration and further development of the transport sector of Ukraine are proposed. Scientific novelty. The authors identified strategic objectives for the development of transport businesses depending on the ABC stages of economic recovery in Ukraine (A. Immediate response - minimization of losses; B. Rapid recovery of critical infrastructure and services; C. Laying the foundation for future growth and modernization). Practical significance. The conclusions and suggestions of the authors of the article can be useful in preparing a new version of the National Transport Strategy of Ukraine until 2030, taking into account the needs of postwar reconstruction of transport infrastructure.ukтранспорттранспортне підприємництвотранспортна інфраструктуравантажообігпасажирооборотстратегіяцільовий показникtransporttransport entrepreneurshiptransport infrastructurefreight turnoverpassenger turnoverstrategytargetСучасний стан та пріоритети післявоєнного розвитку транспортного підприємництва в УкраїніCurrent state and priorities of post-war development of transport entrepreneurshipin UkraineArticle33.021.8 (656)