Рудакова, Світлана ГригорівнаRudakova, SvetlanaРудакова, Светлана ГригорьевнаЩетініна, Людмила ВалеріївнаShchetinina, LiudmilaЩетинина, Людмила ВалерьевнаШевчук, Олена ВолодимирівнаShevchuk, OlenaШевчук, Елена Владимировна2021-04-092021-04-092020Рудакова С. Г. Законодавчі ініціативи у сфері праці: доцільність та наслідки / Рудакова С. Г., Щетініна Л. В., Шевчук О. В. // Бізнес Інформ. – 2020. – № 5. – С. 241–246.2222-4459https://ir.kneu.edu.ua:443/handle/2010/35781Метою статті є оцінка доцільності прийняття Закону України «Про працю», а також обґрунтування бажаних підходів до розробки нового (або доповнення діючого Кодексу законів про працю) Трудового кодексу. Як правило, питанню нового законодавчого документу у сфері праці приділяють увагу практики, тобто, на нашу думку, до цього процесу не достатньо залучені науковці, які досліджують сутність явищ і процесів. Погляд тільки з боку практиків не є виправданим з огляду на їх націленість на результат і недооцінку комплексного або системного підходу. Різні підходи до нового базового законодавчого документа у сфері праці можна систематизувати. Частина «небайдужих» відстоюють думку щодо прийняття нового юридичного документа, а головним аргументом є застарілість положень Кодексу законів про працю, який затверджений у 1971 р. Інші учасники дискусії вважають, що регулювання соціально-трудових відносин не варте окремого кодексу, а достатнім буде формат закону. На їх думку, відносини між працівниками та роботодавцями в сучасних умовах індивідуалізуються, що не вимагає такого значного втручання держави та інших суб’єктів соціально-трудових відносин, як було раніше. Є також думка, згідно з якою слід залишити діючі статті Кодексу, що забезпечуватиме відносно сильний соціальний захист працівників. Вважаємо доцільною останню точку зору. По-перше, рік затвердження документа не є переконливим аргументом – наприклад, трудове законодавство в США базується на законодавчих документах, прийнятих протягом 1935–1974 рр., в яких змінювалася інтерпретація положень відповідно до вимог практики. По-друге, прийняття нового юридичного документа може призвести до невиправданих додаткових зусиль, а також руйнування ефективних управлінських технологій і практик. The article is aimed at evaluating the feasibility of adoption of the Ukrainian law «On Labor», as well as substantiating the desired approaches to the development of a new Labor Code (or supplementing the effective Code of Labor Laws). As a rule, only practitioners pay attention to the issue of the new legislative document in the sphere of labor, that is, the scholars who study the essence of phenomena and processes are virtually not involved in such an activity. It is not justified to take into account views of practitioners alone, due to their focus on the result and the underestimation of using either comprehensive or systemic approach. There are different approaches to the new basic labor legislation, which can be systematized. Some of «those who care» defend the opinion of adoption of a new legal document, and the main argument is the outdated provisions of the Code of Labor Laws, approved in 1971. Other participants in the discussion believe that the regulation of the socio-labor relations is not worth a separate code, and the format of the law will be sufficient. In their opinion, the relations between employees and employers in the current conditions are individualized, do not require such significant intervention of the State and other subjects of the socio-labor relations, as before. There is also a further opinion that the effective articles of the Code should remain in force, which will provide relatively strong social protection for workers. We consider the last point of view to be appropriate. First, the year the document is not a convincing argument – for example, the U.S. labor law is based on the legislation acts passed between 1935 and 1974 that changed the interpretation of the regulations in accordance with the requirements of practice. Secondly, the adoption of a new legal instrument could lead to undue additional efforts, as well as destroy efficient management technologies and practices. Целью статьи является оценка целесообразности принятия Закона Украины «О труде», а также обоснование желаемых подходов к разработке нового (или дополнения действующего Кодекса законов о труде) Трудового кодекса. Как правило, вопросу нового законодательного документа в сфере труда уделяют внимание практики, то есть, по нашему мнению, в этот процесс недостаточно вовлечены ученые, исследующие сущность явлений и процессов. Взгляд только со стороны практиков не является оправданным, учитывая их нацеленность на результат и недооценку комплексного или системного подхода. Различные подходы к новому базовому законодательному документу в сфере труда можно систематизировать. Часть «неравнодушных» отстаивают мнение принятия нового юридического документа, а главным аргументом является устарелость положений Кодекса законов о труде, который утвержден в 1971 г. Другие участники дискуссии считают, что регулирование социально-трудовых отношений не стоит отдельного кодекса, а достаточным будет формат закона. По их мнению, отношения между работниками и работодателями в современных условиях индивидуализируются, не требуют такого значительного вмешательства государства и других субъектов социально-трудовых отношений, как было раньше. Есть также мнение, согласно которому следует оставить действующие статьи Кодекса, что обеспечит относительно сильную социальную защиту работников. Считаем целесообразной последнюю точку зрения. Во-первых, год утверждения документа не является убедительным аргументом – например, трудовое законодательство в США базируется на законодательных документах, принятых в течение 1935–1974 гг., в которых менялась интерпретация положений в соответствии с требованиями практики. Во-вторых, принятие нового юридического документа может привести к неоправданным дополнительным усилиям, а также разрушить эффективные управленческие технологии и практики.ukтрудовий кодексорганізація та нормування праціуправління персоналомсоціально-трудові відносиниlabor codeorganization and rationing of workstaff managementsocio-labor relationsтрудовой кодексорганизация и нормирование трудауправление персоналомсоциально-трудовые отношенияЗаконодавчі ініціативи у сфері праці: доцільність та наслідкиLegislative Initiatives in the Sphere of Labor: Expediency and ConsequencesЗаконодательные инициативы в сфере труда: целесообразность и последствияArticle331.104