Вільчинська, СвітланаVilchynska, SvitlanaВильчинская, Светлана2017-04-202017-04-202017Вільчинська С. Морфологія знаннєвої традиції про людину в філософії України / Світлана Вільчинська // Університетська кафедра. Культурологія. Аксіологія. Філософія. Етнологія. Дискусії. Рецензії. Анотації : альм. / М-во освіти і науки України, ДВНЗ «Київ. нац. екон. ун-т ім. В. Гетьмана», Ін-т приклад. та проф. етики ; [редкол.: Ю. Вільчинський (голов. ред.) та ін.]. – Київ : КНЕУ, 2017. – № 6. – С. 117–128.2227-1503https://ir.kneu.edu.ua:443/handle/2010/21198У статті визначено морфологічні особливості вивчення проблеми людини в українській філософії; відзначено теоретико-методологічну специфіку такого дослідження; розглянуто антропологічну проблематику в аспекті її тематично-компонентної структури; показано, що характерно для тематики української філософської антропології. Зроблено висновок, що комплементарна модель світосприйняття зіграла визначальну роль у вивченні і накопиченні знань про людину в Україні і розглядається як смисловий модус комунікації будь-яких форм людської життєдіяльності як рівнозначних передумов їх взаємодії і взаємопроникнення (збагачення). Традицією української філософсько-антропологічної думки є реінтеграція в смисловому просторі уявлень про цілісність людського буття.The morphological features of the study of human problems in the Ukrainian philosophy have been defined in this article. The theoretical and methodological specifics of such a study have been outlined. The anthropological problems in the aspect of its subjective component structure have been considered. The conclusion is made that the complementary model of perception of the world has played a decisive role in the study and the accumulation of Knowledge about the person in Ukraine. The author of the article investigates it as meaning a modus of any form of human activity, as equally important prerequisites of their interaction. The tradition of Ukrainian philosophical thought is the reintegration into the semantic space of ideas about the integrity of the human being. The reasons of this conclusion have been revealed. This justifies a formation of the anthropological paradigm of Ukrainians philosophy as a multiple process deployed in a context of updating a methodological potential of theoretical reflection concerning events of the complex and contradictory social world.В статье определяются морфологические особенности изучения проблемы человека в украинской философии; отмечается теоретико-методологическая специфика такого исследования; рассматривается антропологическая проблематика в аспекте ее тематически-компонентной структуры; показывается что характерно для тематики украинской философской антропологии. Сделан вывод, что комплементарная модель мировосприятия сыграла определяющую роль в изучении и накоплении знаний о человеке в Украине и рассматривается как смысловой модус коммуникации любых форм человеческой жизнедеятельности в качестве равнозначных предпосылок их взаимодействия и взаимопроникновения (обогащения). Традицией украинской философско-антропологичной мысли является реинтеграция в смысловом пространстве представлений о целостности человеческого бытия.ukфілософська антропологіяцілісністьтрадиціяпостнекласична методологіякласична методологіяпостмодернізмлюдиназнанняструктуракомплексний підхідмодусphilosophical anthropologyintegritytraditionpost-non-classical methodologyclassical methodologypostmodernismmanknowledgestructuremoduscomplex approachфилософская антропологияцелостностьтрадицияпостнеклассическая методологияклассическая методологияпостмодернизмчеловекзнаниеструктуракомплексный подходмодусМорфологія знаннєвої традиції про людину в філософії УкраїниThe morphology of knowledge of human in ukrainian philosophical traditionМорфология знаний о человеке в украинской философской традицииArticle