Рудик, Наталія ВасилівнаRudyk, NataliiaРудик, Наталия Васильевна2023-05-042023-05-042022Рудик Н. В. Малий і середній бізнес: адаптація та державно-приватне партнерство в умовах світових криз / Рудик Н. В. // Бізнес Інформ. – 2022. – № 12. – С. 242–249.2222-4459https://ir.kneu.edu.ua:443/handle/2010/40011Метою дослідження є формування оптимального алгоритму дій для застосування інструменту державно-приватного партнерства в умовах воєнного стану та надзвичайної ситуації. Сформований алгоритм надасть змогу самостійно й оперативно визначитися із застосуванням пільгової ставки оподаткування суб’єктам господарювання малого та середнього бізнесу (далі – СГ МСБ). Визначено значення державно-приватного партнерства для СГ МСБ в умовах надзвичайного стану через застосування пільгової ставки оподаткування. Досліджено практики застосування пільгової ставки оподаткування. Наведено системи оподаткування, що передбачені Податковим Кодексом України (далі – ПКУ) для СГ МСБ, зокрема для фізичних осіб – підприємців (далі – ФОП). Деталізуються умови перебування на різних групах спрощеної системи оподаткування відповідно до останніх змін законодавства. Складено та обґрунтовано детальний алгоритм дій для СГ МСБ щодо переходу на застосування пільгової ставки відповідно до чинного законодавства. Розглянуто приклад і порядок заповнення заяви про застосування спрощеної системи оподаткування для застосування 2% пільгової ставки єдиного податку на доходи платника податків за місяць. Деталізовано особливості та умови заповнення даної заяви для її успішного прийняття органами державної податкової служби. Проведене порівняння умов перебування на спрощеній системі оподаткування за ставкою 5% і за ставкою 2% для СГ МСБ в умовах воєнного стану. Наведено приклад заповненої податкової декларації платника єдиного податку третьої групи на період дії воєнного/надзвичайного стану в Україні. Представлено покрокову візуалізацію заповнення як заяви, так і декларації відповідно до умов податкового законодавства. Проведено порівняльний аналіз щодо періодів сплати єдиного податку за ставкою 5% та за ставкою 2%. Імплементація алгоритму проводиться на прикладі ФОП на спрощеній системі оподаткування, платника єдиного податку, на основі Електронного кабінету платника податків як ключового програмного забезпечення в умовах карантинних обмежень. Візуалізовано механізм роботи в зазначеному електронному ресурсі. У статті розглядаються можливі напрями роботи податкових органів на умовах державно-приватного партнерства в умовах карантинних обмежень та воєнного стану. The aim of the study is to form an optimal algorithm of actions for the use of the instrument of public-private partnership in conditions of martial law and emergency. The formed algorithm will provide an opportunity to independently and promptly determine the application of a preferential taxation rate to entrepreneurial entities of small and medium-sized business (hereinafter referred to as the EE SMB). The importance of public-private partnership for EE SMB in a state of emergency through the application of a preferential taxation rate has been determined. The practices of applying a preferential taxation rate is investigated. The taxation systems provided for by the Tax Code of Ukraine for EE SMB, in particular for individual entrepreneurs, are presented. The conditions of different groups of the simplified taxation system are detailed in accordance with the latest changes in legislation. A detailed algorithm of actions for EE SMB on the transition to the application of a preferential rate in accordance with the current legislation has been compiled and substantiated. An example and procedure for filling out a request for the use of simplified taxation system for the application of a 2% preferential rate of a single tax on taxpayer’s income for a month are considered. The peculiarities and conditions for filling out such a request for its successful adoption by the state tax service are detailed. A comparison of the conditions of stay on the simplified taxation system at the rate of 5% and at the rate of 2% for EE SMB under martial law is made. An example of a completed tax return of a single tax payer of the third group for the period of martial law / state of emergency in Ukraine is given. A step-by-step visualization of filling in both the application and the declaration in accordance with the terms of tax legislation is presented. A comparative analysis was carried out on the periods of payment of the single tax at the rate of 5% and at the rate of 2%. The implementation of the algorithm is carried out on the example of an individual entrepreneur on a simplified taxation system, which is a single tax payer, on the basis of the Taxpayer’s Electronic Cabinet as a key software under quarantine restrictions. The mechanism of work with the specified electronic resource is visualized. The article discusses possible directions of work of tax authorities on the terms of public-private partnership under quarantine restrictions and martial law.ukпільгова ставка оподаткуванняєдиний податокєдиний соціальний внесокфізична особа – підприємецьелектронний кабінет платника податківалгоритм імплементації фіскального інструментуелектронний цифровий підписвоєнний станpreferential taxation ratesingle taxsingle social contributionindividual entrepreneurelectronic cabinet of the taxpayeralgorithm for the implementation of the fiscal instrumentelectronic digital signaturemartial lawМалий і середній бізнес: адаптація та державно-приватне партнерство в умовах світових кризSmall and Medium-Sized Business: Adaptation and Public-Private Partnership in the Conditions of Global CrisesArticle336.225.642