Krasniuk, MaksymКраснюк, Максим ТарасовичKrasnuik, IlliaКраснюк, Ілля2025-05-152025-05-152024-03Krasnyuk M. Big data analysis and analytics for marketing and retail [Електронний ресурс] / Krasnyuk Maxim, Krasnuik Illia // Штучний інтелект у науці та освіті (AISE 2024) : зб. матеріалів Міжнар. наук.конф. (Київ, 1–2 берез. 2024 р.) / Держ. наук. установа «Укр. ін-т наук.-техн. експертизи та інформації» [та ін.] ; [упоряд.: А. Яцишин, В. Матусевич, В. Коваленко]. – Електрон. текст. дані. – Київ : УкрІНТЕІ, 2024. – С. 459–463. – Назва з титул. екрану.978-966-479-141-7https://ir.kneu.edu.ua/handle/2010/50334Effective management of big data of corporations and companies (and the new knowledge obtained from them), possibilities of intellectual analysis and analytics of big data - is an important technology for companies in the direction of achieving their sustainable development. Understanding how big data increases a company's competitive advantage and transforms its business models is indispensable in the context of crisis phenomena on emerging markets. This article discusses the conceptual features of solving the current problem of effective use of Big Data analysis and analytics in marketing and retail.enmanagementbig dataanalysis and analyticsmarketingretailBig data analysis and analytics for marketing and retailArticle