Дербенцев, Василь ДжоржовичDerbentsev, VasylДербенцев, Василий ДжорджевичГоловко, Наталія РобертівнаHolovko, NataliiaГоловко, Наталия РобертовнаГрабарєв, Андрій ВолодимировичHrabariev, AndriiГрабарев, Андрей ВладимировичМакедон, Геннадій ПетровичMakedon, HennadiiМакедон, Геннадий ПетровичКуліда, Вікторія ІванівнаKulida, ViktoriiaКулида, Виктория Ивановна2023-07-252023-07-252023Інформаційно-освітні технології як сукупність інформаційно-комп’ютерних засобів і підходів: теоретико-методологічне підґрунтя [Електронний ресурс] / Дербенцев Василь Джоржович, Головко Наталія Робертівна, Грабарєв Андрій Володимирович [та ін.] // Перспективи та інновації науки. Серії: Педагогіка, Психологія, Медицина : електр. наук. журн. / Вид. група «Наук. перспективи» [та ін.] ; [редкол.: Жукова І. В. (голова) та ін.]. – Електрон. текст. дані. – Київ, 2023. – Вип. 10. – С. 142–154. – Назва з титул. екрану.2786-4952https://ir.kneu.edu.ua:443/handle/2010/40512У статтідосліджено теоретико-методологічне підґрунтя інформаційно-освітніх технологій як сукупність інформаційно-комп’ютерних засобів та підходів. Показано, що вирішення проблематики теоретико-методологічного підґрунтя інформаційно-комп’ютерних засобів пов’язано з модернізацією і цифровізацією змісту вищої освіти економічного спрямування, оптимізацією механізмів організації освітнього процесу. Обґрунтовано, що дистанційна система як форма існування е-навчання може бути реалізована на її всіх рівнях. Доведено, що розвиток дистанційного навчання сприяє появі інноваційних методологічних принципів: доцільності застосування новітніх інформаційних технології в організації дистанційного навчання; викладацької доцільності організації дистанційного навчання; інновації, тобто раціонального введення в освітній процес інноваційних засобів комунікації; інформаційної безпеки, яка використовується у навчальному процесі, що особливо актуально під час дії воєнного стану в Україні. Обґрунтовано, що сучасні операційні принципи дистанційного навчання можна вважати адаптаційними механізмами і розглядати як реакцію на змінюваність зовнішнього середовища. Аргументовано, що найбільш ефективними різновидами дистанційного навчання вважаються інтерактивні дидактичні системи. Проаналізовано в контексті вивчення теоретико-методологічного базису інформаційно-освітніх технологій як сукупності інформаційно-комп’ютерних засобів і підходів практичне застосування змішаної системи дистанційного навчання на основі системи Moodle в Інституті інформаційних технологій в економіці КНЕУ. The article examines the theoretical and methodological basis of information and educational technologies as a set of information and computer tools and approaches. It is shown that solving the problems of the theoretical and methodological basis of information and computer tools is connected with the modernization and digitalization of the content of higher education of the economic direction, optimization of the mechanisms of the organization of the educational process. It is substantiated that the distance system as a form of existence of e-learning can be implemented at all its levels. It has been proven that the development of distance learning contributes to the emergence of innovative methodological principles: the expediency of using the latest information technology in the organization of distance learning; teaching expediency of distance learning organization; innovation, rational introduction of innovative means of communication into the educational process; information security, which is used in the educational process, which is especially relevant during the martial law in Ukraine. It is substantiated that the modern operational principles of distance learning can be considered adaptation mechanisms and considered as a reaction to the changeability of the external environment. It is argued that the most effective types of distance learning are interactive didactic systems. The practical application of a mixed distance learning system based on the Moodle system at the Institute of Information Technologies in Economics of KNEU was analyzed in the context of studying the theoretical and methodological basis of information and educational technologies as a set of information and computer tools and approaches.ukінформаційно-освітні технологіїінформаційно-комп’ютерні засоби і підходитеоретико-методологічний базис дистанційної освітисистема дистанційної освітизмішане дистанційне навчаннясистема Moodleinformation and educational technologiesinformation and computer tools and approachestheoretical and methodological basis of distance educationdistance education systemmixed distance learningMoodle systemІнформаційно-освітні технології як сукупність інформаційно-комп’ютерних засобів і підходів: теоретико-методологічне підґрунтяInformation and educational technologies as a collection of information and computer tools and approaches: theoretical and methodological backgroundArticle37.014.542:004.9