Рудик, Наталія ВасилівнаRudyk, NataliiaРудик, Наталия Васильевна2020-04-282020-04-282019Рудик Н. В. Фіскальна діджиталізація – інструмент партнерства держави та малого і середнього бізнесу / Рудик Н. В. // Бізнес Інформ. – 2019. – № 11. – С. 316–322.2222-4459https://ir.kneu.edu.ua:443/handle/2010/32847Метою статті є дослідження основ партнерських, фінансових відносин між державою та суб’єктами господарювання малого і середнього бізнесу. Обґрунтовується необхідність використання електронних цифрових послуг у контексті сплати податків з боку платника та їх адміністрування з боку держави. Наводиться перелік і систематизація актуальних на сьогодні надавачів електронних цифрових послуг суб’єктам господарювання малого та середнього бізнесу. До переліку додаються дієві джерела їх отримання та актуальні назви із урахуванням змін законодавства. Приділяється увага особливостям реєстрації та застосування електронних цифрових послуг. Представлений покроковий приклад процесу використання електронного цифрового підпису як інструменту фіскальної діджиталізації. Визначено, що електронний цифровий ключ є унікальним засобом для входу в середовище електронного кабінету платника податків. Наведено перелік змін щодо їх генерації та використання, що підтверджує надійність інструменту. Проведено огляд актуальних модулів електронного кабінету платника податків, деталізовано їх завдання та внутрішній контент. Надається опис складових кожного модуля та практична складова їх використання. Обґрунтована необхідність взаємодії суб’єктів господарювання малого та середнього бізнесу з інтерфейсом електронного кабінету платника податків як інструментом діджиталізації. Наведено приклади невизначеностей в інформуванні платників податків щодо їх податкових зобов’язань. Обґрунтовано необхідність подальшої модернізації даного сервісу адміністрування податків інструментами фіскальної діджиталізації. Запропоновано заходи поліпшення роботи електронного кабінету платника податків у контексті сприяння партнерству держави та суб’єктів господарювання малого та середнього бізнесу. The article is aimed at studying the basics of partnership, financial relations between the State and the small and medium-sized businesses. The need to use electronic digital services in the context of paying taxes on the part of the payer and administering them on the part of the State is substantiated. The current list of electronic digital services to small and medium-sized businesses is provided. The list is supplemented by the sources of their receipt and the current name, taking into account legislative changes. Attention is paid to the specifics of registration and receipt of electronic digital services. A step-by-step example of the process of using electronic digital signature as an instrument for fiscal digitalization is presented. It is determined that the electronic digital key is a unique means of logging into taxpayer account. A list of changes related to its generation and use is provided, which confirms the reliability of the instrument. Also presented is an overview of the current modules of the taxpayer account, their tasks and internal contents are described. A description of the components of each module and the practical constituent of their use are provided. The need of the small and mediumsized businesses’ interaction with the taxpayer account as a digitalization instrument is substantiated. Examples of uncertainty in informing taxpayers about their tax obligations are provided. The need to further modernize the services of tax administration by the instruments of fiscal digitalization is substantiated. Measures to improve the taxpayer account in the context of the development of partnership between the State and small and medium-sized businesses are proposed. Целью статьи является изучение основ партнерства, финансовых отношений между государством и субъектами малого и среднего бизнеса. Обосновывается необходимость использования электронных цифровых услуг в контексте уплаты налогов со стороны плательщика и их администрирования государством. Приведен актуальный перечень электронных цифровых услуг предприятиям малого и среднего бизнеса. Перечень дополнен источниками их получения и текущим наименованием с учетом законодательных изменений. Внимание уделяется особенностям регистрации и получения электронных цифровых услуг. Приведен пошаговый пример процесса использования электронной цифровой подписи в качестве инструмента фискальной диджитализации. Установлено, что электронный цифровой ключ является уникальным средством входа в электронный кабинет налогоплательщика. Представлен перечень изменений, касающихся его генерации и использования, что подтверждает надежность инструмента. Также представлен обзор текущих модулей электронного кабинета налогоплательщика, описаны их задачи и внутреннее содержание. Приведено описание компонентов каждого модуля и практическая составляющая их использования. Обоснована необходимость взаимодействия субъектов малого и среднего предпринимательства с электронным кабинетом налогоплательщика как инструментом диджитализации. Приведены примеры неопределенности в информировании налогоплательщиков об их налоговых обязательствах. Обоснована необходимость дальнейшей модернизации услуг налогового администрирования инструментами фискальной диджитализации. Предложены меры по совершенствованию электронного кабинета налогоплательщика в контексте развития партнерских отношений между государством и субъектами малого и среднего бизнеса.ukдіджиталізаціяелектронний кабінет платника податківфіскальна діджиталізаціяелектронний цифровий підписпартнерство держави та МСБdigitalizationtaxpayer accountfiscal digitalizationelectronic digital signaturepartnership between the State and the SMEsдиджитализацияэлектронный кабинет налогоплательщикафискальная диджитализацияэлектронная цифровая подписьпартнерство государства и МСБФіскальна діджиталізація – інструмент партнерства держави та малого і середнього бізнесуFiscal Digitalization as an Instrument in the Partnership Between the State and the Small and Medium-Sized BusinessesФискальная диджитализация – инструмент партнерства государства и малого и среднего бизнесаArticle338.24