Кир’янова, Олена ВікторівнаKyrianova, OlenaКирьянова, Елена Викторовна2018-06-122018-06-122018Кир’янова О. В. / Кир’янова О. В. // Соціально-трудові відносини: теорія та практика : зб. наук. пр. / М-во освіти і науки України, ДВНЗ «Київ. нац. екон. ун-т ім. Вадима Гетьмана», Ін-т соц.-труд. відносин ; [редкол.: А. М. Колот (голова) та ін.]. – Київ : КНЕУ, 2018. – № 1. – С. 248–254.https://ir.kneu.edu.ua:443/handle/2010/24774У статті розглянуто сучасні тенденції корпоративної освіти, досліджено сучасніпідходи до організації навчання працівників, підкреслено важливість визначення внутрішньої мотивації працівника до навчання, визначено основні об’єктивні та суб’єктивні фактори впливу на ставлення до корпоративної освіти та запропоновано інструментарій оцінювання вмотивованості до корпоративного навчання.The article deals with modern tendencies of corporate education, modern approaches to organization of training of employees are investigated, the importance of determining the internal motivation of an employee for training has been determined, the main objective and subjective factors of influence on the attitude towards corporate education have been determined and the tools of assessment of motivation for corporate training have been proposed. An effective system of corporate training for the vast majority of innovative organizations is one of the most important elements of corporate culture and an effective tool for ensuring continued development and competitiveness on the market. The purpose of this article is to highlight methodological approaches to assessing the subjective motivation of employees for training within the framework of the corporate educational system.В статье рассмотрены современные тенденции корпоративного обучения, исследованы современные подходы к организации обучения работников, подчеркнута важность определения внутренней мотивации работника к обучению, определены основные объективные и субъективные факторы, влияющие на отношение к корпоративному образованию и предложен инструментарий оценки мотивированности к корпоративному обучению.ukПрофесійна освітакорпоративне навчаннясистема корпоративної освітифактори впливувнутрішня мотивація до навчаннядіагностичний інструментарійProfessional educationcorporate learningcorporate education systemfactors of influenceinternal motivation to studydiagnostic toolsПрофессиональное образованиекорпоративное обучениесистема корпоративного обученияфакторы влияниявнутренняя мотивация к обучениюдиагностический инструментарийМетодичні підходи до оцінювання мотивованості працівників до корпоративного навчанняMethodological approaches to estimation of motivation to corporate trainingМетодические подходы к оцениванию мотивированности к корпоративному обучениюArticle331.108.4