Сендзюк, Мирон АнанійовичSendzyuk, MironСендзюк, Мирон АнаньевичНауменко, Ірина ВіталіївнаNaumenko, IrinaНауменко, Ирина Витальевна2020-04-282020-04-282014Сендзюк М. А . Методи вибору ключових показників оцінки ефективної діяльності підприємств / Сендзюк М. А., Науменко І. В. // Бізнес Інформ. – 2014. – № 6. – С. 145–152.2222-4459https://ir.kneu.edu.ua:443/handle/2010/32842Мета статті – проведення досліджень п'яти етапів господарської діяльності для подальшого визначення методів і моделей, на підставі яких буде здійснено впровадження ЗСП на підприємствах залізничного транспорту (розробка ділової ситуації, вибір пріоритетів, обґрунтування витрат, відстеження ймовірних вигод, оцінка результатів). На основі факторного аналізу буде зменшено кількість факторів впливу на діяльність підприємства, а також отримані моделі, що описують зв'язок, між перспективами підприємства (фінанси, внутрішні процеси, зовнішні процеси), з визначенням кількості основних факторів впливу і виділенням основних показників, вплив яких найбільш значимо для кінцевої цілі підприємства – збільшення обсягів продажу продукції. Порівняльний аналіз отриманих результатів (факторів) дасть можливість виявити прогресивні тенденції підвищення ефективності використання виробничих і фінансових ресурсів та дозволить визначити величину показника, що моделюється, в чистому вигляді (тобто тільки за рахунок виділення головних компонент) та визначити шляхи поліпшення діяльності підприємство зі збільшенням обсягів продажів. The purpose of the article is to research the five stages of economic activities to further define the methods and models, based on which the implementation of the BSI at railway transport enterprises (development of the business situation, the choice of priorities, cost justification, tracking the likely benefits, evaluation of results) will be carried out. On the basis of factor analysis the number of factors that influence the activity of the enterprise will be reduced, as well as models describing the relationship between the prospects of the company (finance, internal processes, external processes) will be presented, with the main factors determining the amount of influence and evolution of the main indicators, whose effect is most significant for the final business objectives – increasing sales volumes. Comparative analysis of the results (factors) will provide an opportunity to identify the progressive tendencies of production efficiency and financial resources will determine the magnitude of the simulated pure index ( i.e., only through the allocation of principal component analysis) and identify ways to improve the performance of the company with increased sales. Цель статьи – проведение исследований пяти этапов хозяйственной деятельности для дальнейшего определения методов и моделей, на основании которых будет осуществлено внедрение ССП на предприятиях железнодорожного транспорта (разработка деловой ситуации, выбор приоритетов, обоснование затрат, отслеживание вероятных выгод, оценка результатов). На основе факторного анализа будет уменьшено количество факторов влияния на деятельность предприятия, а также получены модели, описывающие связь между перспективами предприятия (финансы, внутренние процессы, внешние процессы), с определением количества основных факторов влияния и выделением основных показателей, влияние которых наиболее значимо для конечной цели предприятия – увеличение объемов продаж продукции. Сравнительный анализ полученных результатов (факторов) даст возможность выявить прогрессивные тенденции повышения эффективности использования производственных и финансовых ресурсов и позволит определить величину моделируемого в чистом виде показателя (т. е. только за счет выделения главных компонент) и определить пути улучшения деятельности предприятие с увеличением объемов продаж.ukзбалансована система показників (ЗСП)факторний аналізфактормоделі взаємозв’язку складових підприємстваBalanced System of Indices (BSI)factor analysisfactormodel of association of enterprise componentsсбалансированная система показателей (ССП)факторный анализфактормодели взаимосвязей составляющих предприятияМетоди вибору ключових показників оцінки ефективної діяльності підприємствMethods of Selecting Key Indicators to Assess the Effectiveness of the CompanyМетоды выбора ключевых показателей оценки эффективности деятельности предприятияArticle330.526.35:658.115.33