Mamatova, Feruza Makhammadovna2018-07-182018-07-182018-03-15Mamatova F. M. Lingua-cultural method to teaching English idioms to Uzbek studen / Mamatova Feruza Makhammadovna // Стратегії міжкультурної комунікації в мовній освіті сучасного ВНЗ [Електронний ресурс] : зб. матеріалів ІV Міжнар. наук.-практ. конф., м. Київ (15 берез. 2018 р.) / М-во освіти і науки України, ДВНЗ «Київ. нац. екон. ун-т ім. В. Гетьмана» ; редкол.: І. А. Колеснікова (голова) [та ін.]. – Електрон. текстові дані. – Київ : КНЕУ, 2018. – C. 248–253. – Назва з титул. екрану.978-966-956-090-1https://ir.kneu.edu.ua:443/handle/2010/25130The maintenance of a cultural and national connotation of idioms is interpretation of the figurative basis of idiomatic picture of the world in the sign of cultural and national «space» of this language community. From this point of view it is possible to deduce methodologically important consequences: the cultural knowledge can be «caught» from an internal form of the idiom.Данная статья описывает один из эффективных методов обучения английских идиом. В то время когда обучение иностранного языка тесно связано с культурой лингвокультурологический подход в обучение английских идиом считается на данный момент не только актуальным но и делает процесс обучения и изучения идиом интересным.enlanguage and cultureidiomlingua-cultural approach to teaching idiomslanguage picture of the worldязык и культураидиомалингвокультурологический подход в обучении идиомязыковая картина мираLingua-cultural method to teaching English idioms to Uzbek studenArticle