Затонацька, Тетяна ГеоргіївнаZatonatska, TetianaЗатонацкая, Татьяна ГеоргиевнаГерасименко, Оксана ОлександрівнаHerasymenko, OksanaГерасименко, Оксана Александровна2020-05-132020-05-132019-01Затонацька Т. Г. Трансформація напрямів взаємодії держави та приватного сектору у сфері вищої освіти в Україні: сучасний стан і вектори розвитку / Т. Г. Затонацька, О. О. Герасименко // Фінанси України. – 2019. – № 1. – C. 68–79.2305-7645https://ir.kneu.edu.ua:443/handle/2010/33067Метою статті є обґрунтування новацій щодо державного регулювання приватного сектору вищої освіти в Україні. Показано необхідність модернізації системи вищої освіти з імплементацією прогресивних інституціональних механізмів і практик у контексті гармонізації з ринком праці. Серед стратегічних напрямів державної політики у сфері освіти виокремлено такі, як приведення мережі ЗВО та системи управління вищою освітою у відповідність із потребами розвитку національної економіки й запитами ринку праці; подолання монопольного становища держави в освітній галузі через створення на засадах рівноправ’я недержавних навчально-виховних закладів; проведення організаційно-структурних змін у системі вищої освіти, націлених на розвиток навчальних закладів різних типів. Сформульовано висновки щодо правового статусу приватних ЗВО та фінансування їхньої діяльності. Окреслено коло актуальних новацій інституціонального середовища регулювання взаємодії держави й приватного сектору вищої освіти в Україні в частині поширення практики державного замовлення на підготовку фахівців, сприяння уряду у формуванні та модернізації матеріально-технічної бази, стимулювання наукової, науково-технічної й експериментальної діяльності з використанням фінансових інструментів. The aim of the article is to substantiate the innovations of organizational and economic instruments of state regulation of the private sector of higher education in Ukraine. The necessity of modernization of the higher education system with the implementation of perfect institutional mechanisms and progressive practices in the context of harmonization with the labor market is substantiated. Based on the analysis of the content of national doctrines, strategies and programs, the priorities of the state policy in the sphere of higher education are identified. The strategic directions of the state policy in the field of education include the alignment of the network of HEIs and the system of higher education management with the needs for the development of the national economy and labor market demands; overcoming the monopoly position of the state in the educational sphere through the creation on an equal basis of non-state educational institutions; optimizing the network of HEIs; carrying out organizational and structural changes in the system of higher education, aimed at the development of educational institutions of different types. The emphasis is placed on the fact that the private sector in the system of higher education is an alternative to state institutions of higher education and creates the preconditions for a broad selection of HEIs for admission. The analysis of the modern legal and regulatory framework in the context of institutional norms of regulation of private HEIs’ activity in Ukraine is conducted. The conclusions about the legal status of private institutions of higher education, the practice of financing their activities and taxation are given. Prospective vectors of reforming public administration in the higher education sector for the period of European integration are outlined. Целью статьи является обоснование новаций по государственному регулированию частного сектора высшего образования в Украине. Показана необходимость модернизации системы высшего образования с имплементацией прогрессивных институциональных механизмов и практик в контексте гармонизации с рынком труда. Среди стратегических направлений государственной политики в сфере образования выделены такие, как приведение сети вузов и системы управления высшим образованием в соответствие с потребностями развития национальной экономики и запросами рынка труда; преодоление монопольного положения государства в отрасли образования путем создания на основе равноправия негосударственных учебно-воспитательных заведений; проведение организационно-структурных изменений в системе высшего образования, нацеленных на развитие учебных заведений различных типов. Сформулированы выводы относительно правового статуса частных вузов и финансирования их деятельности. Обозначен круг актуальных новаций институциональной среды регулирования взаимодействия государства и частного сектора высшего образования в Украине в части распространения практики государственного заказа на подготовку специалистов, содействия правительства в формировании и модернизации материально-технической базы, стимулирования научной, научно-технической и экспериментальной деятельности с использованием финансовых инструментов.ukзаклади вищої освіти державної форми власностізаклади вищої освіти приватної форми власностідержавна політика у сфері вищої освітизаконодавче регулювання вищої освітиstate-owned institutions of higher educationprivate-owned institutions of higher educationstate policy in the field of higher educationlegislative regulation of higher educationвысшие учебные заведения государственной формы собственностивысшие учебные заведения частной формы собственностигосударственная политика в сфере высшего образованиязаконодательное регулирование высшего образованияТрансформація напрямів взаємодії держави та приватного сектору у сфері вищої освіти в Україні: сучасний стан і вектори розвиткуTransformation of the directions of public-private sector collaboration in the field of higher education in UkraineТрансформация направлений взаимодействия государства и частного сектора в сфере высшего образования в Украине: современное состояние и векторы развитияArticle378:334.752