Норіцина, Наталія ІванівнаNoritsyna, NatalyaНорицына, Наталия Ивановна2020-05-062020-05-062010Норіцина Н. І. Маркетингове забезпечення інноваційного розвитку підприємства / Н. І. Норіцина // Теоретичні та прикладні питання економіки : зб. наук. пр. / М-во освіти і науки України, Київ. нац. ун-т ім. Тараса Шевченка, Ін-т конкурентного сусп-ва ; [редкол.: В. Д. Базилевич (відп. ред.) та ін.]. – Київ : ВПЦ «Київ. ун-т», 2010. – Вип. 23. – С. 94–100.https://ir.kneu.edu.ua:443/handle/2010/32982The article considers the main aspects of organization and functioning of the marketing supporting of innovative development of the enterprise. Marketing supporting provides, first of all, organization of suitable structures at the enterprise and effective performance by them number of strategic and operative marketing tasks, which as a whole facilitate to the commercialization of the innovative products of the enterprise. Marketing supporting represented as a model, which consist of interdependent and interrelated blocks – “analytic - strategic”, “implementation of marketing complex”, “organization and management marketing”. Specifics of the functioning of each block and model in whole are provided in details, what logically and sequentially covers all elements of marketing supporting of innovative development of the enterprise.ukinnovative developmentcommercialization of innovationsmarketing supportmodelcommercialization strategystrategic and operative marketing decisionsМаркетингове забезпечення інноваційного розвитку підприємстваArticle