Войнаровська, Людмила ІванівнаVoynarovska, LyudmylaВойнаровская, Людмила Ивановна2018-12-122021-01-202018-12-122021-01-202018Войнаровська Л. Концепції інформаційного суспільства та роль знань у соціальних трансформаціях / Людмила Войнаровська // Педагогічні інновації: ідеї, реалії, перспективи : зб. наук. пр. / Нац. акад. пед. наук України, Ін-т обдарованої дитини ; [редкол.: В. М. Мадзігон (голов. ред.) та ін.]. – Київ, 2018. – Вип. 1. – С. 101–107.2413-4139https://ir.kneu.edu.ua:443/handle/2010/26637Проаналізовано концепції інформаційного суспільства та його найбільш досконалу форму – «суспільство знань». Розглянуто концепцію «суспільства ризику» у викладі німецького дослідника трансформацій суспільства Готтхарда Бехманна, який порушує проблему ризиків і гуманітарної безпеки в суспільстві знань та загострює увагу на необхідності прагнення до міждисциплінарності (звернення до історії науки, мистецтва і культури для знаходження взірців та методологічних підстав для комплексного дослідження), що забезпечується діалогічністю та плюралізацією знань у дослідженнях та навчанні. У статті наголошено на тому, що в умовах переходу від науково-технічної та соціально-економічної політики до політики в галузі знань виникає необхідність формування «нової етики» щодо розширення глобальної бази знань, інтеграції раніше автономних дисциплін та формування на їх основі міждисциплінарних і мультидисциплінарних програм навчання тощо.ukінформаційне суспільствосуспільство знаньсуспільство ризикуінформаційна економікаекономіка знаньміждисциплінарністьтрансдисциплінарністьКонцепції інформаційного суспільства та роль знань у соціальних трансформаціяхArticle37.013.8:004.9