Сацький, Павло ВікторовичSatskyi, PavloСацкий, Павел Викторович2019-07-122019-07-122019Сацький П. Університет як суспільний феномен європейської цивілізації: місії, випробувані часом / Павло Сацький // Університет у сучасному суспільстві: місія, проблеми, виклики : колект. монографія / [заг. ред. Г. І. Калінічевої] ; ПВНЗ «Міжнар. наук.-техн. ун-т ім. акад. Юрія Бугая». – Чернігів : ЧНТУ, 2019. – С. 10–26.https://ir.kneu.edu.ua:443/handle/2010/30605У дослідженні здійснено аналіз місії універсальної освіти в процесі формування гармонійної й соціально ефективної особистості. Досліджено соціальні передумови і особливості становлення університетської освіти у період Середньовіччя і Модерного часу, а також здійснено акцент на збереженні традиційних функцій університетської освіти на нинішньому етапі. У роботі значної уваги приділено проблемі спадковості освітньої функції університетів, яка була ними закладена в Середньовіччя, по секуляризації духовних цінностей і універсальних знань, закладенню умов для застосування духовних знань у більш динамічних умовах життя в містах. Особливу увагу присвячено проблематиці секуляризації університетів й усуненню релігійного впливу на освітній процес у Європі. Зрештою, досліджено процес пошуку університетами прикладного застосування їхніх головних функцій на різних етапах становлення університетської освіти. The paper analyses the mission of university education in the process of forming the harmonic and socially efficient personality. Studied were the social preconditions and specificity of establishing university education in the Middle Ages and Modern Age with focus on preserving the traditional functions of university education at the present stage. Much attention in the paper was paid to the problem of heredity of the educational function of universities that was laid by them in the Middle Ages in terms of secularization of spiritual values and wide knowledge and laying the foundation for using spiritual knowledge in more dynamic urban environment. Special attention was paid to the problems of secularization of universities and elimination of religious influence on educational process in Europe. Finally, the process of search by universities for applied use of their main functions at different university education establishment stages was studied.ukУніверситет як суспільний феномен європейської цивілізації: місії, випробувані часомUniversity as a social phenomenon of European civilization: missions tested by timeBook chapter378.1:37.061