Іващенко, Алла ІванівнаIvashchenko, Alla IvanivnaИващенко, Алла ИвановнаПоліщук, Євгенія АнатоліївнаPolischuk, Yevheniya AnatoliivnaПолищук, Евгения АнатольевнаДиба, Олександр МихайловичDyba, Oleksandr MychaylovychДыба, Александр Михайлович2017-03-282017-03-282016Іващенко А. І. Перспективи розвитку краудфандингу в Україні як інструменту залучення коштів для підприємств малого та середнього бізнесу / А. І. Іващенко, Є. А. Поліщук, О. М. Диба // Інвестиції: практика та досвід. – 2016. – № 21. – С. 34–39.2306-6814https://ir.kneu.edu.ua:443/handle/2010/20979Метою cтатті є визначення ролі краудфандингу у забезпеченні соціально-економічного розвитку, зокрема значення для бізнесу та оцінка перспектив розвитку краудфандингу як інструменту фінансування підприємств малого та середнього бізнесу в Україні. The aim of the article is to define the role of crowdfunding for social and economic development, the role for business in particular, and to assess crowdfunding prospects as a tool of funding for Ukrainian SME`s.У статті виділено основні проблеми розвитку малого та середнього бізнесу в Україні, визначено основе значення краудфандингу для бізнесу та види краудфандингу в залежності від критерію винагороди. Проаналізовано динаміку обсягів краудфандингу за 2012–2015 рр. у світі з виділенням окремих видів краудфандингу та проведено оцінку територіального розподілу залучених фінансових ресурсів від краудфандингу за континентами у 2015 році та їх темпів росту. Визначено основні складові механізму функціонування краудфандингової платформи та типи краудфандингових платформ в залежності від різних критеріїв. Проаналізовано стан ринку капіталу краудфандингу в Україні та окреслено основні проблеми розвитку даного вида фінансування як суб’єктивного, так і об’єктивного характеру. Розроблено алгоритм реалізації успішного проекту через краудфандинг та запропоновано заходи щодо усунення існуючих проблем з метою розвитку сектору малого та середнього бізнесу за рахунок підвищення рівня фінансування стартапів.The basic problems of development of small and medium business in Ukraine are defined in the article. Besides, the value of crowdfunding for business and the types of crowdfunding depending on the criterion of remuneration are determined. Research analyses dynamics of crowdfunding volumes for 2012–2015 in the world according to the allocation of certain types of crowdfunding and the assessment of the territorial distribution of funds raised from crowdfunding on the different continents in 2015 and their annual growth rate percentage. The main components of the mechanism of functioning of crowdfunding platforms and the types of crowdfunding platforms depending on various criteria are identified. The article analyzes the state of capital market of crowdfunding in Ukraine and identifies key problems of the development of this type of financing, both subjective and objective in nature. There has been developed the algorithm of a successful project implementation through crowdfunding. Measures to address existing problems with the aim of developing the sector of small and medium business by improving the level of funding startups are among proposals.ukкраудфандингкраудфандингова платформавинагородавинагородакраудлендінгпроектималий та середній бізнесcrowdfundingcrowdfunding platformrewardcrowdlendingprojectssmall and medium businessПерспективи розвитку краудфандингу в Україні як інструменту залучення коштів для підприємств малого та середнього бізнесуProspects for the development of crowdfunding in Ukraine as a tool to raise funds for small and medium business enterprisesArticle336.647.648