Yatsenko, OlgaЯценко, Ольга МиколаївнаЯценко, Ольга НиколаевнаDmytriyeva, N. О.Дмитрієва, Н. О.Дмитриева, Н. А.2019-06-212019-06-212018Yatsenko O. M. Determinants of formation and development of international e-commerce / Yatsenko O. M., Dmytriyeva N. О. // Актуальні проблеми міжнародних відносин : зб. наук. пр. / Київ. нац. ун-т ім. Тараса Шевченка, Ін-т міжнар. відносин ; [редкол.: В. В. Копійка (голов. ред.) та ін.]. – Київ, 2018. – Вип. 135. – С. 82–100.https://ir.kneu.edu.ua:443/handle/2010/30532In this article the authors have considered and summarized results of previous scientific studies as well as some actual events and issues of comprehensive evaluation of determinants and factors of influence in particular on the development of international or domestic e-commerce. With the use of the system analysis e-commerce activities have been considered as a result of interactions between endogenous and exogenous environmental factors. Exogenous determinants of the international electronic commerce include micro- and macroenvironmental determinants. The microenvironmental determinants define a system of relations among consumers, competitors, potential competitors including manufacturers of substitutes, suppliers and intermediators. The macroenvironmental determinants are represented by economical, political and legal, scientific and technical, natural and social factors. Such an approach is a subject of our further scientific studies and it encourages the next stage of searches - research into the international aspects of institutional provisions for controlling international e-commerce activities. У даній статті авторами узагальнюються результати досліджень вчених попередників, а також окремі актуальні події та питання комплексного оцінювання окремих детермінант та факторів впливу, зокрема, на розвиток міжнародної чи національної е-торгівлі. Завдяки системному аналізу електронна торговельна діяльність розглянута як результат взаємодії факторів ендогенного та екзогенного середовища. Екзогенні детермінанти міжнародної електронної торгівлі включають детермінанти мікро- та макросередовища. Детермінанти мікросередовища визначають систему взаємовідносин із споживачами, конкурентами, потенційними конкурентами, у тому числі з виробниками субститутів, з постачальниками та посередниками. Детермінанти макросередовища представлені економічними, політико-правовими, науково-технічними, природними та соціальними факторами. Такий підхід є предметом наших подальших наукових досліджень і спонукає до наступного пошукового етапу – дослідження міжнародних аспектів інституційного забезпечення регулювання міжнародної електронної торговельної діяльності. В данной статье авторами обобщаются результаты исследований ученых предшественников, а также отдельные актуальные события и вопросы комплексной оценки отдельных детерминант и факторов воздействия, в частности, на развитие международной или национальной электронной торговли. Благодаря системному анализу международная электронная торговая деятельность рассмотрена как результат взаимодействия факторов эндогенной и экзогенной среды. Экзогенные детерминанты международной электронной торговли включают детерминанты микро- и макросреды. Детерминанты микросреды определяют систему взаимоотношений с потребителями, конкурентами, потенциальными конкурентами, в том числе с производителями субститутов, с поставщиками и посредниками. Детерминанты макросреды представлены экономическими, политико-правовыми, научно-техническими, природными и социальными факторами. Такой подход является предметом наших дальнейших научных исследований и побуждает к следующему поисковому этапу - исследование международных аспектов институционального обеспечения регулирования международной электронной торговой деятельности.otherdigital economydeterminantselectronic (е-) businesselectronic (е-) commercee-commerceInternetinformation and communication technologiesinternational electronic tradeeconomic activityцифрова економікадетермінантифакториелектронний (е-) бізнеселектронна (е-) торгівляелектронна (е-) комерціяІнтернетінформаційно-комунікаційні технологіїміжнародна електронна торговельна діяльністьцифровая экономикадетерминантфакторыэлектронный (е-) бизнесэлектронная (е-) торговляэлектронная (е-) коммерцияИнтернетинформационно-коммуникационные технологиимеждународная электронная торговая деятельностьDeterminants of formation and development of international e-commerceArticle