Петренко, Людмила АнатоліївнаPetrenko, LiudmylaПетренко, Людмила АнатольевнаКоваль, Анжела ІгорівнаKoval, AnzhelaСлюсарчук, Тетяна ДмитрівнаSliusarchuk, Tetiana2019-07-032019-07-032018-10-12Петренко Л. А. Чи дійсно лідери рейтингу інноваційних компаній світу створюють найінноваційніші продукти? / Петренко Людмила Анатоліївна, Коваль Анжела Ігорівна, Слюсарчук Тетяна Дмитрівна // Economy of enterprise: theory and experience : collection of materials of the VII International Scientific and Practical Conference (12 оctober 2018, Kyiv, Krakow, Praha, Nairobi) / Ministry of Education and Science of Ukraine, National Economic University named after Vadym Hetman [et al.]. – Krakow ; Nairobi (IDIA), 2018. – P. 56–58.978-9966-1855-3-2https://ir.kneu.edu.ua:443/handle/2010/30564З метою відповіді на питання «Чи дійсно компанії зі списку Форбс "The World's Most Innovative Companies" випускають радикально інноваційні продукти?» було проведено аналіз продуктів та сервісів компанії Amazon. Встановлено, що тільки один з восьми продуктів можна вважати радикально інноваційним, чотири мають ознаки поліпшувальних інновацій, а три є псевдоінноваціями. In order to answer the question "Are the companies from the Forbes list" The World's Most Innovative Companies "producing radically innovative products?" the analysis of Amazon products and services was conducted. It is defined that only one of the eight products can be considered radically innovative, four have signs of improvement / incremental innovation, and three are pseudo-innovations.ukрадикальна інноваціяінкрементальна інноваціяпсевдо-інноваціяAmazonradical innovationincremental innovationpseudo-innovationAmazonЧи дійсно лідери рейтингу інноваційних компаній світу створюють найінноваційніші продукти?Do the world's most innovative companies create the most innovative products?Article65.011.4 : 334.7.01