Риндюк, Віра ІванівнаRyndiuk, ViraРындюк, Вера ИвановнаКучинська, Ольга ЮріївнаKuchynska, Olha2024-10-032024-10-032024Риндюк В. І. Юридико-технічні аспекти адаптації законодавства України до законодавства Європейського Союзу / Риндюк Віра Іванівна, Кучинська Ольга Юріївна // Науковий вісник Львівського державного університету внутрішніх справ. Серія юридична : зб. наук. пр. / [редкол.: Назар Ю. (голов. ред.) та ін.]. – Львів : Вид. дім «Гельветика», 2024. – Вип. 1. – С. 177–183.2311-8040https://ir.kneu.edu.ua/handle/2010/46403Дослідження присвячено юридико-технічним питанням адаптації законодавства України до законодавства Європейського Союзу. Акцентується увага на тому, що адаптація законодавства України до законодавства ЄС в рамках Угоди про асоціацію між Україною та ЄС та впровадження acquis ЄС у національне законодавство в рамках переговорного процесу з Україною як державою-кандидатом щодо вступу до ЄС – це два окремі самостійні процеси, хоча і тісно пов'язані між собою. Ці процеси ґрунтуються на різних правових засадах, мають різні завдання та специфічні юридико-технічні методи та процедури їх реалізації. Адаптація законодавства України до законодавства ЄС відповідно до Угоди про асоціацію передбачає поступове наближення національного законодавства до відповідних частин acquis ЄС, тобто гармонізацію національного законодавства з acquis ЄС. Переговорний процес з державою-кандидатом щодо вступу до ЄС – це фактично питання адаптації національного законодавства до acquis ЄС. Суть переговорного процесу полягає в тому, що держава-кандидат має досягти домовленості з державами-членами ЄС щодо конкретних питань транспозиції acquis ЄС у національне законодавство, що і є її умовами вступу до ЄС. Відповідно Методології розширення 2020 року переговорний процес організовано за 6 кластерами acquis ЄС, кожен із яких має певну кількість розділів для переговорів. Зроблено висновок, що розроблення та прийняття проектів нормативно-правових актів, що наближують національне законодавство до acquis ЄС, в межах нормотворчого процесу органів державної влади характеризується певною юридико-технічною специфікою. Це дає підстави виокремити адаптацію законодавства, як процес цілеспрямованого приведення національного законодавства у відповідність з правом ЄС, в окрему самостійну функцію нормотворчої діяльності. Відповідно, адаптації законодавства України до acquis ЄС як функція нормотворчості реалізується за допомогою спеціальних техніко-юридичних процедур та має свою нормопроектну техніку адаптації законодавства. Зокрема, проекти нормативно-правових актів, що наближують національне законодавство до acquis ЄС, повинні розроблятися згідно з основними стандартами верховенства права, що передбачає визначеність (прозорість), передбачуваність, виконанність (застосовність), пропорційність, узгодженість та послідовність законодавства. The study is devoted to legal and technical issues of adaptation of the legislation of Ukraine to the legislation of the European Union. Attention is drawn to the fact that the adaptation of the legislation of Ukraine to the legislation of the EU within the framework of the Association Agreement between Ukraine and the EU, and the introduction of the EU acquis into national legislation within the framework of the negotiation process with Ukraine as a candidate state for EU accession – these are two separate independent processes, although they are closely related to each other. These processes are based on different legal foundations, have different tasks and specific legal and technical methods and procedures for their implementation. Adaptation of Ukrainian legislation to EU legislation in accordance with the Association Agreement involves gradual approximation of national legislation to relevant parts of the EU acquis, i.e. harmonization of national legislation with EU acquis. The negotiation process with the candidate state regarding the accession to the EU is actually a matter of adapting the national legislation to the EU acquis. The essence of the negotiation process is that the candidate state must reach an agreement with the EU member states on specific issues of the transposition of the EU acquis into national legislation, which are its conditions for joining the EU. In accordance with the 2020 Enlargement Methodology, the negotiation process is organized according to 6 clusters of the EU acquis, each of which has a certain number of sections for negotiations. It was concluded that the development and adoption of draft legal acts bringing national legislation closer to the EU acquis within the framework of the rule-making process of state authorities is characterized by certain legaltechnical specifics. This gives reason to single out the adaptation of legislation, as a process of purposeful bringing national legislation into compliance with EU law, into a separate independent function of rule-making activity. Accordingly, the adaptation of Ukrainian legislation to the EU acquis as a function of rule-making is implemented with the help of special technical-legal procedures and has its own normative-project technique for adapting legislation. In particular, projects of normative legal acts bringing national legislation closer to the EU acquis should be developed in accordance with the basic standards of the rule of law, which provides for certainty (transparency), predictability, enforceability (applicability), proportionality, coherence and consistency of legislation.ukадаптація законодавстванаціональне законодавствоправо ЄСфункції нормотворчої діяльностітехніка нормопроектуванняadaptation of legislationnational legislationEU lawfunctions of rule-making activitytechnique of norm-designingЮридико-технічні аспекти адаптації законодавства України до законодавства Європейського СоюзуLegal-technical aspects of the adaptation of the legislation of Ukraine to the legislation of the European UnionArticle340.13https://doi.org/10.32782/2311-8040/2024-1-22