Fursova, OlenaФурсова, Олена ВікторівнаSivtseva, DarʼiaСівцева, Дарʼя Андріївна2024-05-222024-05-222023-02-14Sivtseva D. International Corporate Marketing Management (on the basis of Tiffany &Co.) : master thesis : 073, Management / Sivtseva Darʼia acad. supervisor Fursova Olena ; Kyiv Nat. Econ. Univ. named after Vadym Hetman, faculty of international economics and management department of international management – Kyiv, 2023. – 68 p.https://ir.kneu.edu.ua/handle/2010/44341The master's thesis is devoted to the study of the theoretical aspects of marketing management research in international corporations. A comprehensive study of the jewelry market and prerequisites for the development of jewelry in the conditions of digitization was conducted. The economic and marketing activities of Tiffany & Co. are analyzed in modern conditions. Identified the strengths and weaknesses of Tiffany &Co. Considered directions for improving the marketing strategy of Tiffany & Co. in the context of digitization and LVMH's acquisition of Tiffany & Co. The effectiveness of attracting users using digital channels was analyzed. Tiffany's adapted marketing strategies in the digital age can be used as a benchmark for luxury brands with a long history. Tiffany's marketing methods demonstrate that older brands need to leverage social media by creating platforms that allow customers to shop online and participate in various brand activities. By using online platforms, these old luxury brands can increase their visibility, build their own brand communities, and attract loyal customers. Магістерська робота присвячена вивченню теоретичних аспектів дослідження маркетингового менеджменту в міжнародних корпораціях. Проведено комплексне дослідження ювелірного ринку та передумов розвитку ювелірного мистецтва в умовах цифровізації. Проаналізовано економічну та маркетингову діяльність Tiffany & Co. в сучасних умовах. Визначив сильні та слабкі сторони Tiffany &Co. Розглянуто напрямки вдосконалення маркетингової стратегії Tiffany & Co. в контексті цифровізації та придбання компанією LVMH Tiffany & Co. Проаналізовано ефективність залучення користувачів за допомогою цифрових каналів. Адаптовані маркетингові стратегії Tiffany в епоху цифрових технологій можна використовувати як еталон для брендів класу «люкс» із довгою історією. Маркетингові методи Tiffany демонструють, що старі бренди повинні використовувати соціальні медіа, створюючи платформи, які дозволяють клієнтам робити покупки онлайн і брати участь у різноманітних заходах бренду. Використовуючи онлайн-платформи, ці старі розкішні бренди можуть підвищити свою впізнаваність, створити власні бренд-спільноти та залучити лояльних клієнтів.ukTiffany&Co.marketing strategiesmarketing strategies in the digital ageacquisitionstakeholder analysisSWOT analysisмаркетингові стратегіїмаркетингові стратегії в цифрову епохупридбанняаналіз зацікавлених сторінSWOT аналізInternational Corporate Marketing Management (on the basis of Tiffany &Co.)Управління маркетингом в міжнародних корпораціях (на прикладі ювелірної компанії Tiffany &Co.)Other